מחקר חדש קובע- לא כל התקף לב מופיע עם כאבים בחזה

(0)
לדרג

מחקר חדש קובע- לא כל התקף לב מופיע עם כאבים בחזה

מחקר חדש קובע כי שליש מהחולים הסובלים מהתקף לב אינם חשים בכאבים בחזה. חוסר התחושה של כאבים בחזה הינה בעלת משמעות רבה , כיוון שחולים החשים בכאבים בחזה נוטים יותר לפנות לבתי החולים ועקב כך מקבלים יותר טיפולים מצילי חיים. כמו כן לחולים שאינם חשים בכאבים בחזה ישנו סיכויי פי 2 למות בבית החולים לעומת החולים שחשים בכאבים אלו. ממצאים אלו מעלים את הצורך להגביר את המודעות בקרב האוכלוסיה לגבי העובדה שהתקף לב יכול להתבטא בצורות שונות ולווא דוקא להופיע עם כאבים בחזה. סימנים נוספים של התקף לבבים כוללים: קוצר נשימה, הזעות מרובות, הפרעות בקצב הלב וחולשה. בעיקר נשים ואנשים מבוגרים נמצאים בסיכון לחוות התקף לבבי ללא כאבים בחזה.

המחקר התבצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת אלבמה והתפרסם בגיליון יוני בכתב העת:
The Journal of the American Medical Association.
החוקרים ביססו את מחקרם על נתונים לגבי חולים שטופלו בהתקף לב מיות מ- 1600 בתי חולים ברחבי ארה"ב. שליש מהחולים (מעל 400,000 ) שטופלו בבית חולים בגין התקף לב לא הרגישו כאבים בחזה בהגעתם לבית החולים.

חולים שסבלו מגורמי הסיכון הבאים: היסטוריה של אי ספיקת לב או אירוע מוחי, גיל מבוגר, נשים, וחולים סכרתיים סבלו מסיכון כפול לחוות התקף לבבי ללא כאבים בחזה.
החולים שלא חשו בכאבים בחזה הגיעו לבית החולים מאוחר יותר מהחולים שחשו בכאבים בחזה. כמו כן חולים אלו לא אובחנו מיד כסובלים מהתקף לב. רק רבע מהחולים שהגיעו לבית החולים ללא כאבים בחזה קבלו טיפול להמסת הקרישים, או עברו טיפול להוצאת הקריש בצינטור, טיפולים אלו ניתנים במקרים של התקפי לב שהגיעו לבית החולים בשעות הראשונות של ההתקף. כמו כן חולים שלא סבלו מכאבים בחזה קבלו פחות את התרופות הניתנות בדרך כלל ב 24 שעות הראשונות להתקף הלבבי.

הטיפול המאוחר והחלקי שחולים אלו קבלו השפיע כל סיכויי ההשרדות שלהם. 9.3 אחוזים מהחולים שסבלו מכאבי בחזה נפטרו, לעומת 23.3 אחוזים מהחולים שלא סבלו מכאבים בחזה שנפטרו.

החוקרים סבורים כי האוכלוסיה שנמצאת בסיכון לפתח התקף לבבי ללא כאבים בחזה חייבת להיות עירנית ובקשר צמוד עם רופא המשפחה בקשר לכל הקשור לזיהוי מוקדם של ההתקף הלבבי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום