חושדת שיש לי Ankylosing spondylitis

(0)
לדרג

סובלת מכאב במפרקי הירך. איך מאבחנים AS?

מאת: מערכת zap doctors

שאלה

שלום רב,

אני בת 28 בריאה בדרך כלל. סובלת לעתים מכאבים במפרקי ירך כבר מגיל 17 בערך, אחרי צילומים ובדיקות שונות לא נמצא דבר. לאחרונה בעקבות אירועים חוזרים של UVEITIS בעיניים הופניתי לבדיקות דם וצילומים חוזרים. צילומי חזה ועמוד שדרה יצאו תקינים, ובצילום מפרק ירך נמצא: "סקלאוריזציה מוגברת במפרקים סקרואיליאקלים".

בבדיקות דם:

ANA יצא שלילי
RHEUMATOID FACTOR יצא 0

לעומת זאת, שקיעת הדם יצאה 28
CRP יצא 5.3
COMPLEMENT C4 יצא 51
כל שאר המדדים תקינים (למעט חוסר קל בברזל).

יש לציין שמפרקי הירך כואבים לי לעתים ולא כל הזמן, וחוץ ממפרקי ירך אינני סובלת מכאבים במפרקים אחרים (לעתים כאבי גב קלים דווקא בגב האמצעי והשכמות ולא גב תחתון). האם מדובר לדעתך ב-Ankylosing spondylitis?
אם מאובחנת המחלה (לצערי, יש לי תור רק עוד חודש וחצי לראומטולוג) האם צריך ליטול טיפול תרופתי תמידי גם אם אינני סובלת מכאבים תמידיים? האם הטיפול התרופתי מונע בעצם את הסלמת המחלה או שהוא מטפל רק בסימפטום הכאב אצל החולים?

תודה ושבוע טוב

תשובה:

בוקר טוב רוני,

1. להערכתי מדובר ב- Spondyloarthropathies- קבוצת המחלות ה-Sero-Negative הכוללות את אנקילוזינג ספונדיליטיס, דלקת מפרקים פסוריאטית, דלקת פרקים ראקטיבית (תגובתית), מחלות מעי דלקתיות (מחלת קרוהן, דלקת כיבית של המעי, מחלת צליאק, Whipple's disease) גורמות בצורה הבולטת והברורה ביותר לסקרואילאיטיס.

2. מומלץ להתחיל טיפול, אך אחרי הערכה ראומטולוגית מלאה.

3. הטיפול מונע התקדמות המחלה, משפיע על תהליך הדלקתי המתרחש במפרקים וגורם לאובאיטיס חוזרת ומשפיע על התסמינים.

בהצלחה.

ד"ר נינה אבשוביץ, מומחית לראמוטולוגיה ומחלות פנימיות

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום