בת 26, מגיל 21 עם כאבי גב כרוניים

(0)
לדרג

מטופלת בפיזיותרפיה ודיקור, שלא עוזרים. מה דעתך?

מאת: מערכת zap doctors

שאלה:

שלום,

אני בת 26 וילדתי לפני ארבעה חודשים. מגיל 21 אני סובלת מכאבי גב תחתון עם הקרנה לאגן ומתחת לאגן. במהלך השנים עברתי בדיקות מקיפות כגון- צילום, אולטראסאונד, EMG, סי טי, MRI הייתי אצל מומחה לכלי דם ואפילו אצל גניקולוג.

אף אחד לא עולה על הבעיה, סבלתי גם בהריון והייתי עם חגורת גב רוב ההריון והיום אני מתקשה להרים את ביתי מהלול מגלל הכאבים.

ראומטולוגית שקלה להתחיל טיפול ביולוגי. אבל לאחר שראתה את כל הבדיקות החליטה שלא ושנתחיל בפיזיותרפיה ודיקור - שלא עוזרים לי. אני נוטלת נרות נקסין שגם לא עוזרים אבל אין לי כבר מה להפסיד. אני ממש מיואשת מהחיים ולא נהנית מהם. מה היית מציע לי?

אגב הכאבים קורים בעיקר בשהות במזגן ולאחר מנוחה קצרצרה, אפילו ישיבה של 5 דקות, קשה לי לקום אחריה. הכאבים פוחתים לאחר הליכה אך דבר לא מעלים אותם.
תודה

תשובה:

שלום רב,

כאבי גב גם בלילות עם קשיון בוקר הם כאבים בעלי אופי דלקתי לא ידוע לי תוצאות MRI ו-CT שעברת, ואכן מתייחסים לבדיקות אלו לצורך עזרה באבחון . למרות זאת, רופא רימטולוג יכול להחליט, על סמך שיקול קליני, שאת אכן סובלת מ-AS ולתת טיפול. אמרת שהרופא רצה לתת לך טיפול ביולוגי, זאת אומרת שהוא אכן משוכנע שאת סובל מדלקת מפרקי הגב. בשלב זה בהתחשבות בסבל והממצאים יש צורך בטיפול תקיף יותר. ממליץ לנסות פיזיותרפיה ובמידה ולא עוזר לשוב לאותו רימטולוג ולעלות רמה בטיפול .

ד"ר יונס סעיד, מתמחה בראומטולוגיה בית חולים בני ציון מחלקה ראומטולוגית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום