צרכנות רפואית מדור מס' 25

(0)
לדרג

יום הסוכרת, מחלות מפרקים ותרופות חדשות, ומה שלום השמיעה שלך? והאם הילד שלך מצונן?

שירות חדש - "מזור בבית" לטיפול בפצעים כרוניים בבית המטופל, לכל אורך תהליך ההחלמה

"מזור בבית" מבית ביקורופא הינו שירות חדש המושק בימים אלה, במסגרתו מוענק טיפול רפואי מתקדם בפצעים כרוניים, בבית המטופל, על ידי רופא מומחה. זו הפעם הראשונה בה עומד לרשות הסובלים מפצעים כרוניים גוף שמתמחה בטיפול מיידי ובליווי לאורך תהליך ההחלמה, עד תומו, בבית המטופל.

"פצעים כרוניים אינם פצעים רגילים ודורשים מומחיות בטיפול" מסביר ד"ר אילן כהן, אורתופד מומחה ויועץ בכיר בחברת מזור בבית. הזנחה או טיפול לקוי עלולים לסכן את החולה ולהגיע לעיתים לזיהומים קשים, כריתת גפיים ואף למקרי מוות. עד לימים אלו, לא נמצא פתרון מקיף לטיפול בפצעים כרוניים מרגע זיהוי הבעיה ועד להחלמה מלאה. המטופל נאלץ להתרוצץ בין רופא המשפחה, לרופא מומחה או מרפאה קרובה, ויש לזכור כי מדובר באנשים שניידותם מוגבלת בגלל מצבם הבריאותי.

במסגרת השירות של "מזור בבית" יכולים החולים או בני משפחותיהם להזמין רופא מומחה לטיפול בפצעים לביתם, בכל שעות היממה, 7 ימים בשבוע ובפריסה ארצית. הטיפולים בבית הלקוח מתבססים על חבישות וטכנולוגיות לריפוי פצעים. מטיפול בחבישות פשוטות כדוגמת: פדי גזה פשוטים, פולידין וטיפול אנטי בקטריאלי, שימוש בטכנולוגיות חדישות שמקורן בהנדסה גנטית, המחקות את תהליך ההחלמה הטבעי של הגוף, עד להחלמה מלאה. הרופא של מזור בבית יאבחן את סוג הפצע, יתאים טיפול אופטימאלי וייתן הנחיות להמשך הטיפול בבית.

בהמשך, זוכה המטופל לתמיכה טלפונית ללא תשלום, סביב השעון ובמידת הצורך מקבל ייעוץ או הדרכה נוספת ע"י אחות "מזור בבית" לטיפול בפצעים. ניתן לקבל פרטים נוספים בחיוג 6166* מכל טלפון, או דרך אתר האינטרנט של מזור בבית co.il.www.mazorbabait שפתוח לקהל הרחב.

מסקר שערכה חברת מזור בבית בקרב 500 חולים ובני משפחותיהם (מקרבה ראשונה), עולה כי:
רוב החולים סוברים כי קיים צורך בשירות שמעניק טיפול אישי שכולל מעקב צמוד ותמיכה לחולה ולבני משפחתו.
עוד נמצא כי השירות המוצע כיום אינו ממחיש את הסכנה הגלומה בהופעת פצעים כרוניים וכי רבים פונים לקבל טיפול רק אחרי הישנות התופעה.


ד"ר אילן כהן: "בישראל סובלים אלפי אנשים מפצעים כרוניים. מדובר בפצעים אשר תהליך הריפוי שלהם נתקע או מתעכב מסיבות שונות והם אינם מחלימים לאורך מס' שבועות, חודשים ואפילו שנים".

"פצעים כרוניים עלולים להופיע בשל מספר סיבות לא שגרתיות: פצעים טראומטיים כתוצאה מכוויה או התחשמלות, פצעים שלאחר ניתוח, פצעי לחץ משכיבה ממושכת, פצעים הנגרמים ממחלות דם שונות, או פצעים המופיעים אצל סוכרתיים. בכל מקרה שכזה חשוב לגשת לטיפול מיידי, ללא דיחוי. פצעים אלו, גם בשלבים ראשוניים עלולים לסכן את החולים ולהביא לזיהום בדם ולגופים זרים שעלולים להיכנס לתוך הפצע עצמו. לכן יש לפנות באופן מיידי לגורם מקצועי לקבלת טיפול מונע".

השירות הינו פרטי. עלות הביקור הראשון 280 ¤
כל ביקור נוסף במשך שלושה חודשים מהביקור הראשון יעלה למטופל 180 ¤

בנוסף, מציעה חברת מזור בבית מבצע: אבחון רגל סורתית בחינם, עד סוף דצמבר 2005.

יומירה לדלקת מפרקים

הועדה האירופאית(Commission European) אישרה לחברת אבוט את הרחבת שיווק תרופת היומירה גם עבור דלקת מפרקים ספחתית וכן כטיפול קו ראשון לדלקת מפרקים שגרונית בשלבים מתקדמים.

יומירה ניתנת בהזרקה תת עורית באופן עצמאי, היומירה אשר ניתן עד היום לחולי דלקת מפרקים שגרונית יינתן גם לחולי דלקת מפרקים ספחתית. על פי נתוני מחקר קליני (ADEPT) הוכח כי לתרופה יש יכולת לטפל ביעילות במאפייני הספחת (פסוריאזיס) ובדלקות מפרקים.

דלקת מפרקים ספחתית- משלבת סימפטומים של דלקת מפרקים ופסוריאזיס. בעולם כולו חולים קרוב ל-3% בפסוריאזיס ומוערך שכ- 10-30 אחוז מהם מפתחים דלקת מפרקים. המחלה פוגעת במפרקים קטנים כמו המפרקים הסופיים של האצבעות או בעמוד בשדרה והיא עשויה לגרום לגומות בציפורניים. הפסוריאזיס היא מחלת עור בה נוצרים רבדים אדומים מכוסים בקשקשת עבה ויבשה בצבע כסף על המרפקים, הברכיים, הקרקפת, ולעיתים גם על חלקים אחרים בגוף. כמו בדלקת מפרקים שגרונית הפגיעה היא סימטרית.

דלקת מפרקים שגרונית- מחלה הפוגעת במפרקים ההיקפיים בגוף. למעשה מתפתחת דלקת של הרקמה הסינוביאלית כשבסופו של דבר הסחוס העצם והגידים נשחקים. זוהי מחלה אוטו אימונית.

יומירה (Humira). יומירה היא הנוגדן האנושי המלא הראשון לטיפול בסימפטומים ובסימנים של דלקת מפרקים שגרונית. המשמעות היא שיש הפחתה בתגובה החיסונית של הגוף כנגד התרופה, עובדה המגבירה את יעילותה. יומירה עוצרת את התקדמות הנזק המבני למפרקים ומשפרת את התפקוד הגופני במטופלים הסובלים מהגבלה בתנועה, דבר המקשה על ביצוע משימות יום-יומיות פשוטות. יתרון נוסף הוא אופן נטילתה- יומירה ניתנת בהזרקה תת עורית באופן עצמאי בבית החולה אחת לשבועיים באמצעות מזרק מוכן לשימוש, בניגוד לתרופות אחרות הניתנות בעירוי בביה"ח או בתדירות גבוהה יותר ולא במזרק מוכן.


היום - יום הסוכרת הבינ"ל

האגודה לסוכרת נעורים תערוך כנס, במסגרת יום הסוכרת הבינ"ל, המתקיים אחת לשנה בכל סניפי האגודה בעולם, במעמד שר הבריאות, דני נווה. יום הסוכרת הבינ"ל יתקיים ביום חמישי, 10.11.05, בין השעות 15:00-20:00, בביתן 10 בגני התערוכה, תל-אביב.

יום הסוכרת הבינ"ל יהווה את יריית הפתיחה של אירועי 25 שנות פעילות של האגודה לסוכרת נעורים והאצת קצב המחקר למציאת מרפא למחלה, תחת הסיסמא 'יחד לעתיד של מרפא'.
לדברי שולמית נוס, יו"ר האגודה לסוכרת נעורים, "שמנו לעצמנו כמטרה להעלות את המודעות למחלת סוכרת הנעורים, מכיוון שכל תרומה חשובה למען מציאת מרפא למחלה. אל תטעו אינסולין אינו מרפא, הוא אמצעי להגיע לזריקה הבאה. עבורנו המרפא הוא העיקר."

במסגרת יום הסוכרת יועברו הרצאות על ידי רופאים ומומחים לטיפול בסוכרת ממרפאות הסוכרת בארץ, לדוגמא טכנולוגיות חדשות בסוכרת (משאף, חיישנים, סנסורים ועוד), חידושים בהשתלות תאי לבלב והשתלות תאי ביטא. ובנוסף, תועבר הרצאה בנושא יחסים בין הורים וילדים על ידי עפרה ארן, מנהלת השרות הסוציאלי, ממרכז שניידר לרפואת ילדים בפתח-תקווה.

במקביל להרצאות, ייערכו מפגשים למשפחות חדשות שהצטרפו לאגודה בשנה האחרונה ולפורום הבוגרים ויוצבו דוכני טעימות ודוכני מכשור וציוד רפואי של החברות השונות.

ביום הסוכרת הבינ"ל רכבת ישראל תיתן הנחה של 50% מערך הכרטיס לחברי האגודה לסוכרת נעורים ובני משפחותיהם.
האגודה לסוכרת נעורים בישראל הוקמה בשנת 1981 על ידי קבוצת הורים לילדים החולים בסוכרת נעורים, במטרה לפעול לשיפור איכות חייהם של הילדים ולקדם את המחקר הרפואי למען מציאת מרפא למחלה ולסיבוכיה. סוכרת יכולה להופיע אצל כל אחד בכל זמן, זוהי מחלה חשוכת מרפא, בעלת סיכונים ממשיים, אשר מצריכה טיפול לכל החיים. בישראל בשנות האלפיים חיים כ-20,000 חולי סוכרת נעורים, אשר חייהם תלויים על חוד המחט, כאשר המספר גדל מדי שנה. כרגע אין עדיין מרפא לסוכרת.

מטריקס בישראל

המטריקס מכשיר השמיעה הטוב והמתקדם ביותר בעולם, מתוצרת GN ReSound, יצרנית הענק של מכשירי שמיעה מדנמרק. המיובא בלעדית על ידי אודיו-מדיק ואודיופון, הגיע לראשונה לישראל.

המכשיר הוא השילוב המנצח בין עולם הרפואה לחידושי הטכנולוגיה האחרונים, המאפשר למשתמשים בו איכות חיים גבוהה יותר.

המטריקס, מכשיר השמיעה הראשון בעולם המזהה מלמול רקע מפריע, כמו במסעדות או באולמות, ובאופן אוטומטי מנמיך אותו ביעילות ונותן עדיפות לצלילים חשובים כמו דיבור.

המטריקס, זוכר בזמן אמת מספר רב של נתוני מפתח על הסביבות האקוסטיות השונות בהן נמצא המשתמש, ומאחסן אותם בבסיס נתונים. עם העברת המידע מהמכשיר למחשב במכון השמיעה, ניתן לנתח בקלות ובמהירות את המידע אודות הרגלי המשתמש, ובהתאם לכך לכוון את המכשיר, בדיוק מרבי, לפי צרכיו. ייחודיות המקלה על המטופל שאינו צריך לטרוח, לזכור ולתאר במדויק את הסביבות האקוסטיות בהן הוא שהה ואת הקשיים בהם נתקל.
המטריקס, מאפשר עיבוד ושחזור צלילים במהירות ובאיכות גדולה יותר מאשר ממכשירי שמיעה בעבר.

תכונות מתקדמות נוספות במטריקס מבטלות תופעות מציקות כמו שריקות של המכשיר ועיוות צליל. בנוסף מגן המטריקס על המשתמש מפני צלילים לא נוחים כמו רעש תנועת מכוניות והמהום של מכונות.

המטריקס מגיע במגוון אפשרויות וגדלים: החל במכשיר מאחורי האוזן המעוצב ומסוגנן באופן היי טקי מתקדם, וכלה במכשיר זעיר היושב באופן נסתר בתעלת האוזן.

למטריקס ניתנות שנתיים אחריות על-ידי חברת אודיו-מדיק ואודיופון.
מחיר המטריקס:
המחיר המומלץ לצרכן הינו כ-10,700 ¤ לפני השתתפות הקופות השונות.
לחברי קופת חולים "מושלם" ניתנים 24% הנחה נוספת.
לחברי מכבי "זהב" ניתנת השתתפות מהקופה של עד 3,531 ¤ לכל מכשיר

נובארטיס מציגה: סדרת טריאמיניק להקלה על תופעות התקררות החורף אצל ילדים

התקררויות בחורף נפוצות מאוד בקרב ילדים בגלל התנגדות חיסונית נמוכה שהופכת אותם לחשופים יותר להידבקות ובגלל החשיפה המוגברת בגנים ובבתיה"ס. מספר ההתקררויות בילד בממוצע במשך שנה הוא 6-10, בהשוואה ל- 2-4 במבוגר. חברת נובארטיס מציגה את סדרת טריאמיניק להקלה על תופעת התקררות בחורף אצל ילדים. הסדרה כוללת מגוון של 4 סירופים המטפלים בתופעות ההתקררות לפי סימפטומים בודדים ומשולבים על מנת להקל את מתן התרופה לילד (משימה לא פשוטה כשלעצמה) ולחסוך את הצורך להעניק תרופה לכל תופעה בנפרד והן את ההוצאה הכללית על מספר תרופות.

הסירופים שבסדרת טריאמיניק, מובילים בארה"ב מזה 40 שנה, נמכרים כסדרה טעימה לילדים (הסדרה נבדקה במחקרי טעימה). הסירופים בטוחים לשימוש ומכילים את החומרים הפעילים המוכרים כגון פסוידואפדרין, דקסטרומתורפן, פרצטמול, כולרפניראמין. הסדרה כשרה בהשגחת OU:
טריאמיניק שיעול להקלה על שיעול יבש בטעם פטל במחיר 25.90 שקל
טריאמיניק צינון ושיעול להקלה על נזלת, גודש באף ושיעול יבש בטעם דובדבן במחיר 25.90 שקל
טריאמיניק צינון, שיעול וחום להקלה על הצטננות, שיעול וגודש באף המלווים בחום וכאבים בטעם מסטיק במחיר 25.90 שקל. תרופה אחת לצינון, שיעול והורדת חום, המהווה פתרון לילדים שלא אוהבים תרופות.
טריאמיניק שיעול עם ליחה להקלה על שיעול עם ליחה בטעם פירות במחיר 25.90 שקל

את הסדרה ניתן לרכוש ברשתות הפארם ובבתי המרקחת הפרטיים, מגיל 4 חודשים עם מרשם רופא, ומגיל שנתיים ללא מרשם רופא.

חברת נובארטיס
חברת נובארטיס העולמית נחשבת לאחת מחמש חברות התרופות הגדולות בעולם, עם מחזור מכירות של כ- 30 מילארד דולר ופעילות ב- 140 מדינות. בישראל החברה מדורגת במקום השני בתחום ה-OTC (תרופות ללא מרשם). מוצרי נובארטיס כוללים בין השאר את המותגים המובילים בתחומם: סדרת אוטריוין לטיפול בנזלת ואף סתום, סדרת וולטרן לטיפול בכאבי גב, שרירים תפוסים כאבי פרקים, פניסטיל להרגעת העור, סדרת למיסיל לטיפול בפטרת כף הרגל, פרוקטו גליבנול לטיפול בטחורים, ניקוטינל מסטיק לגמילה מעישון ועוד.

בואו להתייעץ בפורומים הרפואיים של דוקטורס

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום