היפנוזה וסרטן: סיבות למחלה ודרכי התמודדות

(0)
לדרג

האם ניתן להימנע ממחלות הרסניות ולהתחיל לחיות באמת? האם ניתן לשמור על גופנו מפני השפעת רעלים ומפני אנרגיות שליליות?

מאת: מאת ד"ר ליאנה סופר MD רופאה כללית, הומיאופתית קלאסית ומוסמכת לטיפול בהיפנוזה

1. מהו הגורם הנפשי למחלת הסרטן?
2. מהם המנגנונים הפיזיולוגיים המובילים לסרטן?
3. האם ניתן למנוע היווצרות של סרטן?
4. האם ניתן להתרפא מסרטן?
5. כיצד ניתן להיעזר בהיפנוזה לריפוי מסרטן?

לפי הראייה הקונבנציונלית, סרטן היא מחלה אורגנית המאופיינת בהחלפת תאיי גוף בריאים בתאיי סרטן עוינים, המתפשטים ברקמות הגוף וללא טיפול מובילים להרס ולמוות.

מדוע דבר זה קורה?

1. ההיבט הגנטי.
עם התפתחות הטכנולוגיה האנושות נכנסה לעידן הגנטיקה. בזכות זה ניתן היום לגלות מספר רב של גנים פגומים שאחראים למחלות שונות. נמצאו הגנים שעצם נוכחותם מסכנת את בעליהם לחלות בסרטן. במידה וגן פגום מתגלה אצל האדם, הרפואה הקונבנציונלית מציעה לאדם זה לעבור כריתה מונעת של האיבר שבסיכון.
זאת גישה רדיקלית למדי. האם אדם בריא אמור לכרות את איבריו הבריאים רק כדי לצמצם סיכון לחלות בסרטן בעתיד ואם בכלל? מי יכול לטעון חד-משמעית שאדם זה אכן יחלה בסרטן?
ומה עם הגנים האחרים שטרם התגלו כמסוכנים?
ואם לסרטן יש מקור נפשי, כיצד זה קשור לגנים?
האם מצב נפשי מעורער לאורך זמן עלול לגרום למוטציה ולשבש את המהלך התקין של חלוקת תאים בריאים?

2. ההיבט הנפשי.
היבט זה מורכב ממספר תת-היבטים:
- הצטברות של רגשות שליליים כמו, פחד, כעס, שנאה, קנאה, רגשי אשם, רגשי נחיתות וכד'.
- נטייה לביטול עצמי, נתינה טוטלית, העדפת צרכי הזולת על צרכים אישיים.
- דיכאון, אובדנות, ירידה בחיוניות.
- הרס עצמי.

מדוע מחשבות ורגשות שליליים מובילים לסרטן?

מבחינה אנרגטית שליליות בנפשנו יוצרת שליליות בגופנו ובחיינו. לרגשות כמו כעס, שנאה, פחד יש מטען אנרגטי שלילי. אדם החווה רגשות אלו יומיום, יוצר פגיעה אנרגטית בגופו. בגוף שנפגם נוצרות מוטציות המובילות להיווצרות של תאיי סרטן. זה קורה עקב הפרעה באיזון האנרגטי, השליליות הרבה שמצטברת מחפשת לה צורה חומרית להתגלם בה. אחת הדרכים להתגלמותה של אנרגיה שלילית זאת היא היווצרות של סרטן.

מדוע נתינת יתר וביטול עצמי עלולים להוביל למחלת הסרטן?

כפי שציינתי במאמריי הקודמים הנשמה שלנו נצחית והיא מתגלגלת בחיים שונים ברחבי היקום. כל נשמה היא ניצוץ אנרגטי שמקורו ב'אור הגדול' שנקרא אלוהים. כל נשמה לפני התגלמותה בגוף פיזי (התעברות ולידה) יוצרת לה תכנית לחיים עתידיים.
איך ניתן לגלות תכנית חיים של בן אנוש?
ניתן לחזור לחיינו הקודמים ואף לחיינו שבין הגלגולים באמצעות ההיפנוזה ולהיזכר בפרטים שנשכחו.
מידע רחב בנושאי גלגול הנשמות ותכנית הנשמה ניתן למצוא בספרי "חלומות היפנוטיים".

כל אדם נולד בגופו הפיזי כדי לחוות נתינה וקבלה כאחד. גופו הפיזי של האדם זקוק לסיפוק של צרכיו הבסיסיים.
בניגוד לגוף, הנשמה אינה זקוקה לסיפוק שכזה. אדם נולד בגוף פיזי כדי לחוות את ייעודו ולהשלים את תיקונו על פני כדור הארץ. לשם כך הוא מתמודד עם קשיי היום, מתגבר על מכשולים מסובכים ועומד במבחנים רבים. התמודדות זו מסייעת לאדם לצמוח ולהתפתח רוחנית.
האדם ש'מבטל את עצמו' (מעדיף צרכים של הזולת על צרכיו האישיים שלא מתוך בחירתו החופשית) אינו מגשים את התכנית שבחרה נשמתו. אדם בעל אופי חלש הנותן לזולת מעצמו בצורה מוגזמת וללא התחשבות בצרכיו הבסיסיים, מבטל את עצם קיומו. אם אין סיבה לקיום הגוף, נשמתו מוותרת על גופו כעל לא יעיל במטרה להשתחרר ולעזוב.
אם כך הדבר מדוע הנשמה בוחרת במחלה ממושכת ומתישה? הרי היא מסוגלת ליצור מצב חירום ולעזוב מיד? בדרך כלל מחלת הסרטן נמשכת תקופה ממושכת כדי לתת לאדם סיכוי נוסף להבין את טעויותיו ולשנות את התנהגותו, וכתוצאה מכך אולי להבריא לגמרי...
הרבה אנשים משנים את דפוסי חשיבתם ואת דפוסי התנהגותם כתוצאה מזה שלקו במחלה מסוכנת. מציאות חדשה מפנה את תשומת לבם לערכים רוחניים גבוהים שהוזנחו על-ידם בתקופת חייהם שקדמה למחלתם.

מדוע דיכאון ואובדנות עלולים לגרום למחלת הסרטן?

לדיכאון יש מטען שלילי רב עוצמה. הוא נוגד את רעיון החיים. לעתים אדם השרוי בדיכאון עמוק אינו מעוניין לחיות, כי לרוב אינו מסוגל לראות את עתידו באור חיובי.
בזמן שאדם אינו מסוגל להתמודד עם המציאות ומטפח מחשבות אובדניות, הוא נכשל בתכנית נשמתו. תת-המודע שלו מחפש דרך קלה להיחלץ מהמצב הקשה. זה עלול להוביל למחלה סופנית כמו סרטן. כך הנפש, כביכול, פותרת את בעיית ההתמודדות הקשה של האדם. מכוון שהנשמה כבר אינה מסוגלת לעזור לבעליו (בדיכאון עמוק), היא עוזרת לאדם להרוס את גופו באמצעות המחלה, כדי להשתחרר ולחזור ל'אור הגדול', אף שהיא טרם השלימה את ייעודה.
במקרים קשים במיוחד אדם שולל מעצמו כל סיכוי של החלמה ושם קץ לחייו.

מדוע הרס עצמי עלול להוביל למחלת הסרטן?

פעם טיפלתי באישה צעירה בת ה-35 בשם רחל שחלתה בסרטן הרחם. היא הייתה נשואה ואם לשניים. רחל פנתה אליי בבקשה לעבור טיפול בהיפנוזה על מנת להקל על סבלה בעודה עוברת טיפולי כימותרפיה (באמצעות היפנוזה ניתן לצמצם שיעור תופעות לוואי כתוצאה מטיפול כמותרפי).
בעקבות הטיפול בהיפנוזה רחל הבינה, שבעצם, היא הובילה את עצמה למחלתה. היא ניהלה אורח חיים תחרותי ומלא מתחים, הדחיקה את צרכיה החיוניים, עישנה סיגריות ועבדה עד השעות המאוחרות. רחל הביאה את עצמה לשחיקה ממושכת, להרס עצמי. היא עבדה קשה כדי להרוויח כסף רב ולהצליח בכל מחיר. המחיר ששילמה היה די יקר עבור הצלחתה המקצועית.
רחל עברה ניתוח כריתת רחם וטיפול כימותרפי שבעזרת ההיפנוזה עבר כמעט ללא תופעות לוואי.
הטיפול בהיפנוזה עזר לה לגלות את הסיבה למחלתה. היא החליטה להתמודד עם מחלתה, שינתה את אורח חייה, צמצמה את שעות עבודתה ל-8 ביום והרבתה לנוח (רחל המשיכה לעבוד אף בתקופת הטיפולים!).
בעקבות הטיפול המשולב (ניתוח, כימותרפיה והיפנוזה), והשינויים שחוללה בחייה רחל הבריאה!

המקרה של רחל הזכיר לי סיפור של אישה נפלאה, רוזלינד מק'פי, המחברת של ספר "האישה של פיקאסו". כשקראתי את ספרה, חשבתי להמליץ עליו כעל ספרות חובה למשרד החינוך. מומלץ מאוד.

מהן הדרכים הנוספות לאימות מחלת הסרטן?

פעם טיפלתי בגבר צעיר בשם מרדכי. הוא פנה אליי עקב חרדות ופחדים שהופיעו אצלו בעקבות הבשורה על חשד לסרטן האשך. מרדכי סיפר:
"בעקבות בעיות הפוריות נשלחתי לבדיקות מקיפות והתגלה לי גוש באחד האשכים. הרופא טען שעליי לעבור ניתוח כריתת אשך בהקדם האפשרי. מהסיפור הזה נכנסתי לחרדות. קשה לי להשלים עם העובדה שיש לי סרטן. הרופאים מפעילים עליי לחץ רב בטענתם שיש סיכוי רב להתפשטות הגרורות".
לפי דברי מרדכי, עקב קשיים טכניים, לא נעשתה ביופסיה של הגוש. האבחנה של סרטן נקבעה על-פי גודלו של הגוש ועל-פי בדיקות ההורמונים. במשך כל תקופת הבירורים מרדכי טען שהוא בריא ושכל טענותיהם של הרופאים מופרכות מהמציאות. הצעתי לו לעבור היפנוזה כדי להתחבר לתת-המודע שלו ולנסות לברר את האמת.
בעודו מהופנט מרדכי העלה בדמיונו את איבריו הפנימיים כולל האשך החשוד. הוא הבחין בגוש קטן העשוי מרקמה בריאה. תת-המודע של מרדכי העביר לו מסר שהגוש אינו סרטני. בעקבות הטיפול בהיפנוזה הצעיר רצה לדחות את הניתוח. הצעתי לו קודם כל לחזור על בדיקות ההורמונים ועל בדיקת האולטרה-סאונד, ולאחר מכן לקבל החלטה סופית.
כתוצאה מלחץ רב מצד בני משפחתו ומצד הצוות הרפואי מרדכי שינה את דעתו והסכים לעבור ניתוח לכריתת אשך. הניתוח עבר בהצלחה, אך בביופסיה התגלה שהגוש היה שפיר (עשוי מתאיי ליידיג הבריאים של האשך). מרדכי צדק, הוא היה אדם בריא.
מקרה דומה תיארתי בספרי "חלומות היפנוטיים". מתואר בו טיפול בגבר צעיר בשם נחום, שאובחן כחולה בסרטן כליה. הוא היה מועמד לכריתת כליה. בעזרת ההיפנוזה נחום גילה שהגוש בכלייתו שומני (שפיר).
להלן הקטע מהספר בו מתנהל דיאלוג ביני לבין נחום המהופנט, שדמיין את כלייתו בדרך המתאפורה:

- '"... הוא שומר על המקום הזה. הוא אומר שזו ואואיך לא ניחשתי! הרי הרגשתי שזה מוכר! זו הכליה שלי! אני בתוך הכליה שלי! הצינורות האדומים הם כלי הדם והצהובים מובילים את השתן! זה מדהים! (מתלהב) עכשיו אני מבין למה הגעתי לכאן. זו הכליה שנמצא בה הגוש!"
- כל הכבוד, נחום. עבודה יפה!
- "תודה. אני עדיין בהלם!"
- נסה להירגע. עלינו להתקדם.
- "בסדר".
- בקש מהנזיר להראות לך את הגוש. בקש ממנו הסבר מלא.
- "הוא מוביל אותי לצדו השני של החדר. בין צינורות קטנים אני מבחין בגוש צהוב, הוא נראה כמו שומן של חמאה. הנזיר מוודא שהגוש שומני. הוא אומר שהגוש נוצר מזמן, אך גדל באחרונה בעקבות תזונה לקויה. אני באמת אוכל הרבה מאכלים שמנים, אפילו יותר מדי!"
- שאל את הנזיר על הניתוח. מה הוא ממליץ לך?
- "הוא לא ממליץ. הוא אומר שכעת ראיתי הכול ועליי לבחור. הוא מחכה לשאלות".
- שאל אותו על דרך הריפוי של הגוש.
- "הוא אומר שעליי לשנות את תזונתי ואת אורח חיי. הוא ממליץ על חיי בריאות".
- מה דעתך על זה?
- "אני מסכים איתו. אתחיל בשינוי כבר היום".
- יפה מאוד. האם יש לך שאלות נוספות?
- "לא. אני מוכן לחזור".
- הודה לנזיר, היפרד ממנו ובקש ממנו להראות לך דרך קצרה החוצה.
- "אני כבר בחוץ, ביער. סיימתי כאן".
- הישאר ביער כמה רגעים. עכל את מה שחווית וחזור למציאות כשתהיה מוכן'.

לעיתים בתת-מודע אנשים יודעים שהם חולים, אף טרם גילו זאת בפועל. באמצעות ההיפנוזה ניתן להתחבר לתת-המודע שלנו ולקבל מידע בנוגע למה שקורה לנו בגוף. היו מטופלים שהצליחו לגלות את מחלותיהם הסמויות תוך כדי הרפיה היפנוטית. בעודו מהופנט אחד ממטופליי חווה כאב בחזה שחלף עם צאתו מההרפיה. לאחר שהפניתי אותו לבירור, התגלה שהוא סבל ממחלת לב חסימתית שטרם התגלתה בסימפטומים ברורים.
איש אחר, שהשתתף בסדנא להיפנוזה עצמית, חווה כאבים עזים בצווארו. בהמשך התברר שהוא סבל משינויים מבניים קשים בעמוד השדרה.
רובנו לא מקשיבים לגופנו ואף מדחיקים את אותותיו הזעירים. אם נהיה קשובים ללבנו ולתת-הכרתנו, נוכל להתריע בזמן ואולי, למנוע התפרצות של מחלה.

אבחון מוקדם של סרטן באמצעות ההיפנוזה.

גבר בן ה-65 בשם דוד הגיע אליי עם תלונות על כאב בטן. הוא הופנה אליי ע"י רופאו המטפל.
דוד סבל מכאב בטן כרוני שנמשך כ-30 שנה ואובחן כחולה ב-IBS ('קיבה רגיזה').
הצעתי לדוד לעבור היפנוזה לבירור של סיבת המחלה.
בשיחה איתו הסתבר שבמשך חייו הוא הפנים המון רגשות שליליים. דוד עבר ילדות קשה וגרר אחריו הרבה כעס ושנאה כלפי הוריו. זה העסיק אותו עד רגע בואו אליי.
בעודו מהופנט, דוד תיאר לי ייצור בצורת מדוזה בתוך בטנו. הוא טען שהמדוזה הייתה בעלת רגליים מרובות שהתפשטו בכל רוחב בטנו בכוונה להזיק לו. הדימוי של דוד היה די מוזר והדליק אצלי מנורה אדומה. המלצתי לו להיבדק אצל רופא גסטרואנטרולוג (הוא טרם נבדק אצל המומחה עקב פחדו מבדיקות). הרופא הציע לו לעבור גסטרוסקופיה (בדיקה פולשנית של מערכת העיכול).
דוד לא מיהר לעבור את הבדיקה, לטענתו הוא פחד מסיבוכים. בהיותו מהופנט הצעתי לו לדמיין את עצמו עובר את הבדיקה בהצלחה. בעקבות ההיפנוזה הוא עבר גסטרוסקופיה (אחרי 30 שנה של קיום הבעיה).
בבדיקה התגלה בקיבתו גוש סרטני ללא עדות לגרורות. דוד עבר ניתוח לכריתת הגוש בתוספת של טיפול כמותרפי. התהליך הטיפולי התנהל כשורה והוא הבריא.
העובדה שהתנגד לבדיקה אצל גסטרואנטרולוג רימזה על כך, שבתת-המודע דוד ידע על הגוש ופחד להתמודד עם המחלה. הרי בהיותו מהופנט הוא תיאר אותו באמצעות המתפורה!
הטיפול בהיפנוזה סייע לדוד לגלות את מחלתו בשלב התחלתי ולהבריא. בעקבות התהליך שעבר, הוא שינה את אורח חייו ואת דפוס חשיבתו. דוד למד להרפות, לוותר ולסלוח. כתוצאה מהתהליך שעבר הוא השלים עם הוריו ולמד להעניק אהבה. הוא הרוויח את בריאותו ואת שלוות נפשו.

כמה מאתנו סובלים מהרס עצמי?
כמה מאתנו עובדים הרבה יותר ממה שנחוץ למחייתנו?
כמה מאתנו מעשנים וצורכים אלכוהול וסמים?
כמה מאתנו מאפשרים לדחפים הרסניים כמו תחרותיות, רכושנות, זללנות וכד' לנהל את חיינו?
כמה מאתנו עלולים לפתח מחלות מסוכנות?
כמה מאתנו מסוגלים להתרפא במידה וחלינו?

במידה ואדם חולה משנה את מודעותו ואת אורח חייו עוד בתחילת המחלה, יש לו סיכוי טוב להבריא.
בספר "אהבה, רפואה ונסים" ד"ר ברני סגל מביא מקרים מרשימים של ריפוי מסרטן. הוא מסביר שאנו מסוגלים להתגבר על מחלתנו באמצעות כוח הרצון שלנו. הספר מומלץ מאוד.

רק אדם בעל אנרגיה (רגשות ומחשבות) חיובית, מסוגל להתגבר על המחלה ולרפא את עצמו. צריך להביא את האור (האהבה) כדי לגרש את החושך (המחלה). צריך לתת לריפוי אפשרות להתרחש.
עלינו להאמין שהייעוד שלנו הוא לחיות מתוך אהבה, קבלה וחמלה. רק כך נוכל לזכות בחיים מאושרים ושמחים.

כיצד ניתן להימנע ממחלות כמו סרטן?

כדי להימנע ממחלות הרסניות עלינו לחיות חיים של אמת. עלינו לשמור על גופנו מפני השפעת רעלים (מזון מעובד, מטוגן, עישון וכד') ומפני אנרגיות שליליות (כעס, שנאה, רגשי אשם, פחד וכד'). מומלץ לאכול מזון בריא ובמידה, להתעמל, והחשוב ביותר להיות שלמים עם עצמנו, שמחים ומאושרים.

מה ניתן לעשות באמצעות היפנוזה?

1. לגלות גורם אמיתי (נפשי) למחלה ולטפל בו.לאבחן מחלה בשלב התחלתי.
2. לטפל בפחדים ובחרדות הנוצרים כתוצאה מגילוי המחלה.
3. להתמודד עם מציאות חדשה.
4. להתחזק נפשית ולהפחית שיעור של תופעות לוואי מטיפולים קונבנציונליים ניתוח, הקרנות, כימותרפיה.
5. ליצור חיים מלאים באהבה ובעוצמה.

לסיכום:

למרות שלהיפנוזה יש יתרונות טיפוליים רבים, יש לזכור שהיא רק שיטה נוספת לטיפול בסרטן.
כדאי להשתמש בהיפנוזה יחד עם שיטות טיפול רפואיות המקובלות בסרטן.
טיפול בהיפנוזה ניתן לשלב עם טיפולים רפואיים קונבנציונליים ובלתי קונבנציונליים.

שיהיו לכם חיים שמחים!
בברכה, ליאנה סופר.


בואו לדבר על כך בפורום טיפולים אלטרנטיביים בסרטן




©כל הזכויות שמורות לד"ר ליאנה סופר.

לתגובות: [email protected]
לאתר: http://www.lianamd.com

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום