לב לבו של העניין

(0)
לדרג

על כמה עניינים שבלב: על מכשיר חדש ועל המלצות ארגון הקרדיולוגים, מונעים אירועי לב חוזרים ומשפרים את האבחנות

מאת: הלב יודע - על מכשיר חדש המאפשר סריקה מהירה של הלב ואבחון מומים שלא היו ניתנים לאבחון בעבר, כגון מומי לב בתינוקות, ועל המלצת ה- NICE, הארגון הבריטי למצוינות ברפואה ואיגוד הקרדיולוגים הישראלי.
בפעולה מתמדת

המכשיר החדש מתוצרת GE שנכנס לשימוש בחודשים אלה במכון הדימות במרכז הרפואי "שיבא", מאפשר לראשונה סריקת לב באיכות שלא ניתן היה לקבלה בעבר: "כיוון שהלב נמצא בפעילות מתמדת", מסביר פרופ' יצחק יעקב, מנהל אגף הדימות בשיבא, "הטכנולוגיה שהייתה קיימת עד כה לא הצליחה להביא לסריקה של כלל הפעילות במהירות הנדרשת. הפיתוח החדשני - מאפשר הפקת תמונות של סריקת הלב בחיתוך מהיר של יותר מ- 20 תמונות לשנייה(!), ןע"י כך לקבל סרטים המדגימים את תנועת הלב מכל זוית רצויה."

המכשיר ודרך פעולתו

המערכת החדשה הינה בשורה גדולה במיוחד לחולים עם מומים מולדים בלב ובכלי הדם הגדולים: בעולם המערבי המכשיר מהווה תחליף לצינטור לב בחולים אלה - לפני ובמעקב אחרי תוצאות הניתוח לתיקון המום.
המכשיר גם מאפשר גילוי ואיבחון טוב יותר של גידולים בלב או בצמוד לו, איבחון ואיפיון טוב יותר של מחלות נרכשות של שריר הלב וקרום הלב.

יש להדגיש שמדובר בבדיקה לא חודרנית שלרב אינה דורשת הזרקת חומר ניגוד (אפילו לא בוריד ביד), ושאינה כרוכה בחשיפת הנבדק לקרינת רנטגן המסוכנת לגוף. לאורך כל זמן הבדיקה החולה שוכב נינוח ויכול לשמוע מוזיקה או רדיו לפי בחירתו... את שאר העבודה עושים המכשיר והמחשבים המתקדמים.

לאור התפתחות הטכנולוגיה האמורה ע"י חברת GE נכנס ביה"ח לעידן חדש בו שופרה יכולת אבחון מחלות לב, כשהנהנים האמיתיים יהיו החולים - כך שפעולות אבחנתיות קשות וכואבות יוחלפו באבחון לא פולשני ולא כואב המסוגל לגלות באופן מדויק, ברור ומהיר פתולוגיות, ולאפשר טיפול מוקדם ויעיל יותר.

הארכת הטיפול בפלויקס (Plavix )לתקופה של 9-12 חדשים לאחר צנתור - מסייע במניעת אירוע חוזר

אירגון ה- NICE הבריטי למצוינות ברפואה (National Institute for Clinical Excellence) ואיגוד הקרדיולוגים הישראלי יצאו בהמלצות להאריך את הטיפול המשולב בפלויקס ואספירין לפרק זמן של 9-12 חדשים על מנת למנוע אירוע חוזר אצל חולים שעברו צנתור.

במדינת ישראל נערכים כ-40 אלף צנתורים בשנה בין אם למטרות אבחון בלבד, ובין אם למטרה טיפולית של פתיחת עורקים סתומים. למעלה מ-30% מהמגיעים לבית החולים עם תעוקת לב עוברים צנתור ולרבים מהם מושתל תומך עורקים (סטנט). כדי למנוע הישנות אירוע לב או שבץ מוחי, מומלץ על טיפול המשלב פלויקס ואספירין לפרק זמן של 9-12 חדשים.

בישראל נמצאת תרופת הפלויקס בסל התרופות. על פי הנחיית משרד הבריאות ניתנת התרופה בשילוב עם אספירין לחולים שעברו התקף לב או שבץ מוחי ורגישים לאספירין וכן לחולים שעברו צנתור עם השתלת סטנט לחודש ימים בלבד. בעלי הביטוחים המשלימים בקופות החולים יכולים להמשיך לקבל את הפלויקס בהנחה משמעותית הנעה בין 40%-50% ממחירו בבתי המרקחת לזמן בלתי מוגבל . הפלויקס ניתנת כטיפול מתמשך במסגרת סל הבריאות, רק לחולים האלרגיים לאספירין.

בואו לדבר על כך בפורום קרדיולוגיה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום