שאלות נפוצות ברפואה משלימה

(0)
לדרג

שאלה: בתי בת ה- 3 חודשים אובחנה כסובלת מסטרידור מולד. כרגע היא אוכלת מטרנה רגילה. האם לעבור לתחליף צמחי כדי להפחית ליחה?

התחליף על בסיס סויה מכיל בתוכו את כל הוויטמינים והמינרלים שמכילה המטרנה על בסיס חלב.מכיוון שסויה - מזון בעל איכות "קרה "על פי הראיה הסינית יש לשקול שימוש בתחליף על בסיס סויה מגיל 6 חודשים.
לגבי סטרידור-אין דבר כזה סטרידור מולד
בהתקף אקוטי יש לטפל תרופתית או טבעית במניעת שיעול וציפצופים
במידה ויש אפיזודות חוזרות יש לטפל בסילוק הליחה ובמניעת היווצרותה
על פי הראיה הסינית ליחה נוצרת בגוף על ידי מערכת עיכול חלשה שלא מתמצת את המזון כמו שצריך ותוקפת את הריאות.יש לתמוך במערכת העיכול על ידי שימוש במזונות "חמים" לדוגמא :את יכולה לבשל קווקר\שיבולת שועל במשך 20 דקות לסנן,להמתיק בסוכר ענבים ולתת לביתך לשתות בבקבוק את המשקה הסמיך שנוצר.זה מזין,בריא,ויכול לבוא כתוספת למטרנה.

שאלה: רציתי לשאול האם באמת הקנדידה היא מחלה קיימת ומשמעותית. יש לי בעיות בפרוסטטה ואמרו לי שיתכן קשר לקנדידה, האומנם? מי יכול לאבחן ולטפל בי?

קנדידה זאת פטריה שנמצאת באופן טבעי בגוף
כשהיא יוצאת מאיזון לעיתים קרובות כתופעת לוואי של שימוש באנטיביוטיקה היא יכולה לגרום לבעיות במספר מערכות בגוף,לדוגמא בפה או בלשון וגם במערכת השתן.
לא ציינת את גילך ואילו בעיות יש לך בבלוטת הערמונית אבל בכל מקרה ניתן לטפל בקנדידה על ידי נטילת אסידופולוס-חידקי מעיים ידידותים ושינוי תזונתי מתאים.
את הקנדידה אפשר לאבחן על ידי בדיקת מעבדה ונטורופת או מטפל ברפואה סינית יוכלו לעזור לך גם באבחנה וגם בטיפול.

שאלה: האם לחסן את הילד אן לא לחסן? מה אומרת הרפואה הסינית בנושא?

ילדי שלי לא מחוסנים נגד חיסוני ילדים
מלבד פוליו שזהו נגיף אלים במיוחד ולדעתי מחייב חיסון .
בכל אופן הנושא של חיסוני ילדים מורכב מאוד וצריך ולבדוק כל ילד לגופו.
הראיה הסינית רואה את מערכת החיסון כעובדת בשלבים ,כשהשלב הסופי הוא הדם.
בחיסון אנו מאתגרים את מערכת החיסון ישירות לשלב זה תוך כדי זה שאנו פוסחים על שאר השלבים.זה עלול לפגוע במערכת החיסון הטבעית של התינוק.
בנוסף ,חלק גדול מהמחלות שילדים מחוסנים נגדם הם מחלות שלדעת הרפואה הסינית ילדים צריכים לחלות בהם,לדוגמא אבעבועות.זוהי מחלה שאם נטפל בה בזמן הופעתה הרי שלא יהיו תופעות לוואי.

שאלה: שלום רב מילדותי אני סובלת מהרפס בשפתים פעמים שלוש בשנה, השנה כנראה בגלל לחצים נפשים יוצא לי לפחות אחת לחודש והזובריקס כבר לא ממש עוזר, מה עושים?

הרפס זוהי מחלה שתוקפת את הגוף במצבי דחק.
אם רוצים לטפל בהרפס הרי שמלבד הטיפול הנקודתי בשפתים תוך כדי האירוע האקוטי
יש לטפל במניעה של אפיזודות נוספות.
הטיפול מורכב מנטילה של צמחי רפואה סינים ותמציות הומהופטיות והוא פנימי כי המחלה היא פנימית למרות שהביטוי הקליני חיצוני.
כמו כן הטיפול חייב לשלב לימוד ותירגול של טכיניקות הרפייה ונשימה.
בבית החולים בצנגדו טיפלו בהרפס בלימוד של תרגילי צ'י קונג ,ושיחות על זן שאיפשרו למטופל להבין מה מניע אותו? מה מעכב?מה עושה לו טוב? ומה רע?
בקיצור,טיפול מורכב אבל מענין וחשוב כי הזובירקס זה משחה מופלאה אבל היא לא מונעת את ההיתפרצויות של ההרפס

שאלה: אני מורה במקצועי, לאחרונה יש לי בעיה עם מיתרי הקול, הלכתי למומחה והוא אמר לי שאני מאמצת את מיתרי הקול בעבודה אך עלי להתרגל לכך ואין מה לעשות. האם ניתן לחזק את הגרון / מיתרי הקול?

צרידות זוהי בעיה נפוצה אצל מורים
הסינים אומרים ששימוש רב בדיבור מחליש את אלמנט המתכת שהוא האחראי על הריאות והמעי הגס.
הסימפטומים שניראה יהיו לרוב צמא,יובש בפה ,יובש בעור,עצירות וצרידות.
הטיפול יהיה בחיזוק הריאות והזנת אלמנט המתכת בנוזלים.
כמו כן יש פורמולה הומהופטית שניקראת הומווקס וניתן להשיג אותו בבתי מרקחת.
היא מטפלת בצורה יפה בצרידות אם כי לא מונעת מקרה נוסף אבל כדאי שתהיה בבית.

שאלה: בן 36 בריא, וללא מחלות כרוניות. זה מספר שנים שאני סובל מנזלת קבועה באף במשך כל עונות השנה. עיקר ההתקפים הקשים נגרמים בשעות הבוקר המוקדמות כשקר וכבר איבדתי את חוש הריח. אני מקבל זריקה של חומר בשם:בטאמתאזון. האם יש אלטרנטיבה?

אתה בן 36 ואדם בריא רק שסובל מבעיה אחת קטנה שנקראת "ריניטיס".
ברפואה סינית יש דרך היסתכלות שרואה את הגוף בצורת שכבות-כמו בצל,כשלכל שכבה יש את הצ'י /האנרגיה המיוחדת לה.
לשכבה החיצונית יש אנרגיה שנקראת "אנרגית המגן" וחולשה של אנרגיה זו תתבטא ברגישות של מערכת הנשימה או של העור-שלפי הסינים גם הוא חלק ממערכת הנשימה.
הטיפול יהיה חיזוק של השכבה החיצונית על ידי הקניה של תרגילי נשימה ותנועה שמיוחדים לבעיה, דיקור,צמחי מרפא,כוסות רוח,חימום באמצעות של מוקסה -סוג של סיגר עשוי מלענה שתפקידו לחמם ולחזק את הצ'י,ואולי עוד כל מיני דברים.
בקיצור נשמע מפחיד אבל אני חושב שזה עדיף על הזריקות
שי-לכל עונה יש את היחודיות שלה.האביב-מתפרץ,הסתיו -מתכנס,הרעיון הוא להתאים את עצמנו למה שמסביב.אם נעשה זאת בצורה טובה הרי שלא נסבול מסימפטומים הקשורים לעונות.

שאלה: בת 33 מתחת לעיניים שקיות שחורות שגם שינה טובה לא מצליחה להסיר וגם קרמים יקרים לא מצילחים להסיר. מה הסיבה לסימנים הללו? כיצד ניתן להיפטר מהן?

באבחנות פנים-"שקיות" או נפיכות קלה מתחת לעינים משויכות לכליות.
הכליות ושלפוחית השתן מייצגות את אלמנט המים .
הרעיון הוא שלכל איבר יש תפקיד פיזיולוגי ותפקוד אנרגטי-כך שאל תחפשי עכשיו בעיות בכליות ,מן הסתם הם פועלות כמו שצריך.
הצבע של אלמנט המים הוא כחול כהה-שחור ,שזה הצבע השולט בקרקעית הים וגם הוא מחזק את האבחנה הנ"ל.
ברפואה סינית מצב זה מחייב טיפול אם הנפיכות מתחת לעין גדולה מאוד ותמידית .
שווה לנסות לטפל עם צמחי מרפא ואם כלי שנקרא -"7 מחטים" ,מעין פטיש קטן מפלסטיק שבקצהו 7 מחטים ועושים איתו עיסוי מסביב לעינים.

שאלה: האם ידוע על הצלחות של טיפול בדיקור לאלה שסובלים מטחורים חיצוניים?

הטיפול בטחורים ברפואה סינית מתיחס הן לסימפטום-כשהכוונה היא לגרום לכיווצם ולהחזרתם הביתה במהרה.
כמו כן ,ננסה לבדוק מהו שורש הבעיה: האם מדובר ב"צניחה" שנובעת מחולשה של צ'י -אנרגיה כמו שניתן לראות לעיתים בנשים לאחר לידה. הטיפול יהיה בהתאם חיזוק ותמיכה בצ'י והרמה של האנרגיה.
סינדרום נוסף שיכול לגרום לטחורים הוא תקיעה של הצ'י שנובעת מרגש שהסינים קראו לו כעס אך הוא יכול להגיע בשני סוגים:ה-1 כעס "יאנג" מתפרץ וה-2 כעס שאנו מכנים זאת תיסכול- "אני כועס שלא הצלחתי לעשות כך וכך ובגלל זה ........."
כעס מתמשך יגרום לתקיעה של הצ'י ולהיווצרות טחורים.
הטיפול יהיה מורכב משיחות,לקיחת צמחי רפואה סינים,דיקור,תזונה רלוונטית על פי הראיה הסינית ושימוש חיצוני במשחה טבעית שנעשית מהרכב של צמחים.

שאלה: האם זה נכון, שחלב אם מצויין לטיפול באקנה?

חלב אם מעבר להיותו מזין את העובר ,משמש כחומר טיפולי למריחה חיצונית במקרה של דלקת בעיניים של העובר או עור פנים מגורה.
לגבי אקנה של מבוגרים -ההגיון אומר שאולי זה יעזור אבל מבחינה פרקטית,איפוא מוצאים חלב אם זמין לטיפול? נשמע לי לא מעשי כל כך.

שאלה: כיצד ניתן למנוע התקפות ברונכיט אצל תינוק בן 8 חודשים? מהי הדרך לטיפול כאשר הוא מקבל את ההתקפה?

על מנת למנוע את הברונכיט יש לטפל בגורם שיוצר ליחה אצל הילד. לרוב בגיל שמונה חודשים מדובר בתזונה וברגישות של מערכת העיכול.
ברפואה סינית הטיפול בילד הוא פשוט. שימוש בצמחי מרפא עדינים שתפקידם להתמיר את הליחה ולהפסיק שיעול בזמן התקף אקוטי. וצמחים אשר מחזקים את מערכת העיכול של הילד ואת מערכת החיסון הטבעית שלו על ידי זרימה חלקה של צ'י/אנרגית הריאות.
בנוסף ישלב הטיפול המלצות תזונתיות רלוונטיות כגון -הימנעות ממוצרי חלב,מיצי תפוזים אשר הם חומציים, ועוד סוגים לפי האבחנה המבדלת.
ככל השילד יגיע לטיפול מוקדם כך הטיפול יהיה קצר יותר ועדין יותר .שימוש ממושך באנטיביוטיקה או בודי קורט עלול להנציח את הבעייה.

שאלה: אני סובל מדלקץ כרונית בכליות. בנוסף שעול שרק מחמיר מיום ליום. במשך היום אין לי חום רק בלילה. האם יש עצה?

הרפואה הסינית מסבירה דלקת כמצב שבו יש חוסר איזון בין "יין" ל"יאנג" או בין קור וחומר לחום ואנרגייה.כשהמחלה היא כרונית הסינים אומרים שהחום של הדלקת הוא "חום שקרי" מכיוון שהוא בא על רקע של חסר ממושך. הגוף כמערכת עדינה של איזונים-כשאיכות מסויימת נפגעת האיכות השניה פורצת את הגבולות ואז ישנה דלקת.
הטיפול האקוטי יהיה להוריד את החום והטיפול המשלים יהיה לאזן את האיכות של זרימת הצ'י/האנרגיה בגוף .
אני חושב שהבעייה שלך דורשת אבחנה מעמיקה ורצינית תוך כדי ידיעה של בדיקות רלוונטיות כך שאני ממליץ לך להתיעץ עם מטפל באיזור מגורך

שאלה: מישהו יודע על זה משהו?

ליקופן הינו קרוטנואיד הנמצא בעקר בעגבניות, בין השאר נותן את צבעה האדום. הוא חומר מעכב חימצון-אנטי אוקסידנט שנמצא יעיל כמונע סרטן בערמונית וסרטן ריאות.
כמו כן נמצא שמונע טרשת עורקים על ידי הורדת רמות כולסטרול גבוהות בעזרת העלאת hdl.

שאלה: כבר כמה חודשים אני סובלת מבחילות. מוצרי חלב מגבירים את הבחילה ולכן כמעט הפסקתי לאכול אותם. אמרו לי לא לאכול חריף או מטוגן. יש עוד עצות?

בחילות והקאות לא מגיעות סתם וצריך לברר את הגורם להם.הברור צריך להיות הן אצל הרפוא בקופת חולים והן בטיפול טבעי אם נפשך חפצה.
ברפואה סינית בחילות והקאות מוגדרות כצ'י/אנרגיה מורד של הקיבה. הצ'י של הקיבה צריך לזרום כלפי מטה.אם הוא זורם הפוך יש בחילות והקאות.
המפתח הריגשי לתסמונת הזו היא מציאת המרכז של עצמך. חולשה של אלמנט האדמה שהאיברים שלו הם הקיבה והטכול והמיקום שלו הוא המרכז תוביל למצב בו האדם יהיה מבולבל בקשר לנושאים מרכזים בחייו -חסר מרכז.
הטיפול יהיה חתמוך באלמנט האדמה.
בתזונה ההתוויה היא לאכול אוכל מבושל,ירקות כתומים כמו בטטה ,גזר,דלעת המחזקים את אלמנט האדמה ולהרבות בארוחות קטנות עם מרווחי זמן קצרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום