עיצוב גוף, כשדיאטה לא מספיקה

(0)
לדרג

ד"ר בני מייליק, מומחה בכירורגיה פלסטית, עונה על שאלות גולשים נבחרות מתוך פורום מתיחת בטן, הרמת חזה והסרת עודפי עור. מתלבטים לגבי הניתוח? היכנסו לקרוא

רופא מנתח פלסטי
052-7898885

מתי כדאי לגשת לניתוח מתיחת בטן? מהו ניתוח משולב עם הרמת חזה? כיצד מתמודדים עם עודפי עור בגוף? וכיצד להתכונן לניתוח ולהחלים אחריו בצורה הטובה ביותר? ד"ר בני מייליק, מומחה בכירורגיה פלסטית, משיב על שאלות גולשי אתר zap doctors, בפורום מתיחת בטן, הרמת חזה והסרת עודפי עור.

מתי לגשת לניתוח?

שאלה: אני אחרי ניתוח שרוול, השדיים שלי התרוקנו ונראים כמו שני בלונים שיצא מהם האוויר. האם אפשרי לעבור ניתוח לתיקון החזה, או שעדיין מוקדם?

תשובה: ראשית, עליי לשאול אותך אם תהליך ירידת הסתיים וירדת את כל עודף המשקל שתכננת? בנוסף, לא פירטת את גילך, האם הרית וילדת והאם הנקת.

ברמת העיקרון, ניתן לגשת לתיקון אסתטי של החזה כשלוקחים בחשבון שהתזמון הזה הוא מעט מוקדם, אנו משתדלים להמתין כחצי שנה של יציבות במשקל, ויכול להיות שלאחר התיקון יהיו עוד שינויים קטנים במצב החזה.

שאלה: מעולם לא הייתי שמנה, ובכל זאת יש לי מעט עודפי עור באזור הישבן והירכיים, העור נראה מעט רפוי. מה ניתן לעשות חוץ מניתוח על מנת לטפל בתופעה?

תשובה: ניתוחים לעיצוב הגוף מתאימים לכל המעוניינים לשפר עיוותים אסתטיים משמעותיים ולא רק לכאלה שירדו משמעותית במשקל. אם כל מה שמציק לך הוא רפיון קל של העור, ייתכן שאת צריכה רק למצק את גופך באמצעות פעילות גופנית. אם מדובר ביותר מזה, ייתכן ותוכלי ליהנות מניתוח לעיצוב הגוף. אוכל לענות ברצינות על שאלותייך לאחר בדיקה יסודית במרפאתי.

שאלה: לפני 8 חודשים עברתי ניתוח קיצור קיבה, מתי אוכל לעשות ניתוח הגדלה והרמת חזה? הרופא שניתח אותי המליץ שאמתין עד שאתאזן במשקל , אשמח לחוות דעתך.

תשובה: לאחר ניתוח בריאטרי יש להמתין כשנה להתייצבות במצב הגופני החדש. במקביל, יש להשלים את ירידת המשקל ולהמתין כחצי שנה במשקל הגוף הנמוך בכדי לוודא שאכן הוא מתייצב.

תהליך הניתוח, סיכונים וציפיות

שאלה: כמה זמן נמשך ניתוח משולב של מתיחת בטן עם הרמת חזה? הבנתי שיש יום אשפוז ולמחרת משתחררים עם צינוריות ניקוז... אחרי כמה זמן מוצאים אותם בערך? מה נעשה עם החור של הטבור הישן?

תשובה: ניתוח מתיחת בטן משולב עם הרמת חזה נמשך כ-4 שעות. משך ההחלמה ממנו הוא כשבוע עד שבועיים, עד לחזרה לפעילות מתונה ולעבודה משרדית וכחודש ימים לפעילות גופנית משמעותית וספורט. את הנקזים מוציאים כעבור מספר ימים, כאשר ההפרשה בהם פוחתת.

במהלך ניתוח מתיחת בטן, מפרידים את הטבור מהעור הסובב אותו, מותחים את העור ומסירים את העור העודף ולבסוף- ממקמים את הטבור בחזרה במקומו על פי עור הבטן, היכן שהוא פוגש את העור המתוח.

שאלה: קראתי על מתיחת בטן בשיטה חדשה ללא נקזים. רציתי לשאול מדוע שימוש בנקזים הוא חובה, והאם ייתכן אפשר בלעדיהם?

תשובה: השימוש בנקזים לאחר ניתוח מתיחת בטן הוא השיטה המקובלת על רוב המנתחים הפלסטיים להגברת בטיחות הניתוח ומהלך ההחלמה ומטרתו למנוע הצטברות נוזלים בתוך הפצע הניתוחי (שיכולים בהמשך להסתבך בזיהום מפושט, להפעיל מתח ולחץ על שולי הפצע, להפוך לסרומה - כיס נוזל כרוני וכדומה). כמו בנושאים אחרים ברפואה, ניתן למצוא גישות שונות לביצוע אותו תהליך. על בסיס הניסיון הרב שיש לי בתחום זה, אני יכול להגיד שהשימוש בנקז מגביר את בטיחות הניתוח ומשפר את התוצאות (ואני רואה הרבה תוצאות - של מטופלים שנותחו על ידי ועל ידי מנתחים אחרים), למרות שהוא כרוך באי נוחות מסוימת בימים הראשונים שלאחר הניתוח. השימוש בנקז לכשעצמו לא גורם לסיבוכים כלשהם ולא גורם לזיהומים.

שאלה: אני בת 25, לפני הריונות ולידות ורציתי לדעת האם יש סיכונים בהגדלת חזה?

תשובה: ניתוחי הגדלת חזה הם מהניתוחים הנפוצים והבטוחים בכירורגיה הפלסטית. טכנולוגיית הייצור של משתלי הסיליקון המשמשים להגדלת שדיים השתפרה מאוד, ולאחר שבוצעו מחקרים רבים הוכח שהם לא גורמים למחלות או לבעיות בריאות כלשהן. בנוסף, הגדלת חזה לא פוגעת ביכולתך להניק בעתיד.

כמו בכל ניתוח, גם בניתוחים אלו יש סיכונים כדוגמת זיהום או דימום בפצע הניתוחי, שינויי תחושה, צלקות לא מיטביות, חוסר סימטריה וכדומה אולם שיעור הופעתם של סיבוכים אלו ואחרים הינו נמוך ביותר והניתוח נחשב בטוח וצפוי.

שאלה: אני בת 37 אחרי ירידה דרסטית במשקל של 45 קילו, נשארו לי עודפי עור בירכיים, איך ניתן להיפטר מהם?

תשובה: ניתוח מתיחת ירכיים מתאים למטופלים כמוך, בעלי משקל גוף תקין ועם עודפי עור שלא פוחתים גם לאחר שהתמדת בפעילות גופנית. מדובר בניתוח שמבוצע בהרדמה כללית, ונמשך בין שעה לשעתיים. הניתוח מותיר צלקת המוצנעת במפשעה ו/או בחלק הפנימי של הירך. עם הזמן צלקת זו דוהה וכמעט נעלמת. בחלק מהמקרים, זהו ניתוח המשולב עם ניתוחים נוספים כדוגמת מתיחת בטן או הרמת חזה.

שאלה: רזיתי ונשארו לי עודפי עור בגוף. אזור המותניים מאוד מציק לי, אפילו יותר מהבטן. מה עושים במצב כזה ?

תשובה: ניתוח מתיחת בטן היקפית הידוע גם בשם מתיחת גוף (body lift) מתאים במיוחד לעודפים שנותרים לאחר ירידת משקל בפלג הגוף התחתון וכטיפול להסרת עודפי עור מאזור המותניים ושיפולי הגב.

למה לצפות לפני הניתוח ואחריו

שאלה: אני מעוניינת בניתוח הרמת חזה ומתיחת בטן, ולפי הבנתי אסור לעשן חודש ליפני הניתוח וחודש אחרי הניתוח. זה משהו שיהיה לי קשה לעמוד בו, האם הסיכון הוא גדול?

תשובה: כיום כבר אין ספק לגבי נושא העישון: מעבר לעובדה שהוא פוגע בבריאותנו בדרכים רבות (פגיעה בריאות, בכלי דם, בעור וכו), הוא גם פוגע בתהליכי ריפוי פצע, ולכן מהווה סיכון משמעותי ביותר להחלמה ולהצלחת כל ניתוח. שיעור הסיבוכים אצל מעשנים גבוה הרבה יותר מאשר אלו שאינם מעשנים.

כמובן שכאשר ניגשים לניתוח שאינו הכרחי כדוגמת הניתוח האסתטי הנרחב שתיארת, אין הצדקה לנתח בנוכחות גורם סיכון משמעותי כל כך וחובתו של כל רופא אחראי לוודא הפסקת העישון מספיק זמן לפני הניתוח ואחריו.

שאלה: מעוניינת בהרמת חזה ללא שתל או הגדלה, אני אחרי 3 לידות. מתי אפשר לחזור לעבודה אחרי הניתוח ?

תשובה: כשבוע לאחר ניתוח הרמת חזה ניתן לחזור לעבודה משרדית, ואם מדובר בעבודה פיזית יותר, ניתן לחזור עשרה ימים עד שבועיים.

שאלה: אני לאחר מתיחת בטן היקפית ושאיבת שומן מהירכיים. מפחדת מאוד מעלייה במשקל. מה נחשב לעלייה נורמלית, כזו שלא תסכן ו/או תשפיע על תוצאות הניתוח?

תשובה: לאחר ניתוח לעיצוב הגוף כדוגמת מתיחת בטן היקפית מומלץ מאוד לשמור על משקל גוף יציב בכדי לשמר את התוצאה האסתטית ולמנוע עליית משקל לא פרופורציונית באזורי גוף אחרי שלא טופלו.

נכון לשמור המשקל בגבול הקילוגרמים הספורים (2-3) סביב המשקל המקורי ולהתעקש על ירידת משקל אם הוא חורג מעבר לזה. קרוב לוודאי שבעליית משקל משמעותית (5-10 קילוגרמים ויותר). התוצאה האסתטית לא תישמר ואת עלולה למצוא את עצמך בתחום של עודף משקל או אף השמנת יתר על כל המשמעויות הבריאותיות הכרוכות בכך.

הריון, לידה והנקה אחרי ניתוחי מתיחת בטן וניתוחי חזה

שאלה: האם ניתן להרות לאחר הסרת עודפי עור מהבטן?

תשובה: ניתוח מתיחת בטן איננו פוגע ביכולת להרות ועור הבטן יכול להימתח שוב, כמו בכל הריון. למרות זאת, אם את מתכננת עוד הריון בתקופה הקרובה (שנה או שנתיים) מוטב אם תחכי ותבצעי את מתיחת הבטן בתום ההריונות.

שאלה: אני בת 36, אחרי שתי לידות נשאר לי עודף עור בבטן. הלידה האחרונה הייתה בקיסרי ורציתי לשאול האם ניתן לבצע מתיחת בטן תוך שימוש באזור הצלקת מהקיסרי על מנת לא להוסיף עוד צלקת באזור?

תשובה: בניתוח מתיחת בטן אני מסיר את הצלקת של הניתוח הקיסרי ומייצר צלקת חדשה במיקום נמוך יותר בעור הבטן, במקום הצלקת הקודמת. בסופו של דבר, לא נוצרות צלקות מרובות אלא צלקת אחת נמוכה.

בואו לדבר על זה בפורום מתיחת בטן, הרמת חזה והסרת עודפי עור.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום