צרכנות רפואית מס' 127

(0)
לדרג

טיפול בשלפוחית השתן, כמוסות לאיזון מערכת העיכול, מדרסים מודולאריים וביטוח סיעודי לחברי קופ"ח מכבי: כל מה שחדש בצרכנות

מאת: מערכת zap doctors
טיפול בשלפוחית השתן

בישראל, כ-150-250 אלף איש סובלים מפעילות יתר של שלפוחית השתן. התסמונת מאופיינת בדחף כמעט בלתי נשלט למתן שתן. התרופות לטיפול בתסמונת מחולקות לשני סוגים: טיפול בדחיפות למתן שתן - תרופות המפחיתות את התכווצויות שריר שלפוחית השתן (תרופות אנטימוסקוריניות), וטיפול בלחץ (סטרס) הגורם לדליפת שתן בלתי רצונית.

השימוש בתרופות האנטימוסקוריניות הוא המקובל ביותר (התרופות האנטימוסקוריניות הן תת קבוצה בתוך התרופות האנטיכולינרגיות). הן גורמות להרפיית השרירים סביב שלפוחית השתן, מעכבות התכווצות לא רצונית ולכן יכולת אגירת השתן על ידי השלפוחית גדלה. לתרופות שונות מקבוצת האנטימוסקוריניות פרופיל סבילות ובטיחות שונה, כלומר לא כולן אותו הדבר, והשוני הנ"ל יכול להיות בעל השפעה קלינית משמעותית.

בימים אלה החלה חברת התרופות כצט את שיווקה של "וסיקר" (VESICARE) בישראל. התרופה, המיוצרת על ידי חברת התרופות הרב-לאומית ASTELLAS, מיועדת לטיפול סימפטומאטי של דליפת שתן ו/או תכיפות במתן שתן. התרופה היא תרכובת חדשה בשוק הישראלי והחומר הפעיל בה הוא סוליפנצין. היא משתייכת לקבוצת התרופות האנטימוסקוריניות. עיקר פעילותה הוא דיכוי ההתכווצויות הבלתי רצוניות של שלפוחית השתן. היא משפיעה ברמה עצבית, על ידי חסימת קולטנים האחראים על התכווצות השלפוחית.

תוצאות מחקר אירופאי שנערך במשך שנה הראו שיפור בכל הסימפטומים של דחיפות, תדירות, בריחת שתן וקימה בלילה לצורך התרוקנות אצל מטופלים שנטלו את התרופה. כמו כן, ניכר שיפור בכל ממדי איכות החיים אחרי 12 שבועות, ושיפור משמעותי יותר אחרי 52 שבועות. במחקר נוסף שנערך בלונדון נבדקה ספציפית ההשפעה על דחיפות. ניתן היה לראות שהתרופה הורידה משמעותית את הדחיפות ביחס לפלצבו. כמו כן, נמצא כי מי שנוטל את התרופה יכול להתאפק כ-2 דקות עד הגעה לשירותים.

במחקר שנערך בגרמניה, SUNRISE, במשך 3 חודשים ובו השתתפו כ-4,450 מטופלים, ניתן היה לראות כבר אחרי שבוע ירידה בדחיפות וירידה נוספת אחרי 3 חודשים, מצב דומה היה בירידה בבריחת שתן.

לתרופה יש סלקטיביות גבוהה לשלפוחית השתן (עובדת ספציפית על השלפוחית ולא על איברים אחרים), וכך נשמרת ההשפעה הרצויה. התרופה ניתנת בטבליות המכילות 5 ו-10 מיליגרם והמינון המומלץ הוא כדור אחד ליום.

איזון מערכת העיכול

המעי הגס מכיל 1,000 מיליארד חיידקים לכל גרם תכולת מעי, מהם כ-400 מינים של חיידקים ידידותיים, אשר חיוניים לתפקוד תקין של מערכת העיכול, מערכת החיסון ולבריאות הכוללת של הגוף. גורמים שונים, כגון: תזונה לקויה, תרופות/טיפולים שונים, מצבי לחץ וגורמים סביבתיים יכולים להפר את האיזון העדין של אוכלוסיית חיידקי המעי. תוספת של חיידקים ידידותיים, בריכוזים ומינים שונים, לתפריט היומי מאזנת את כמות החיידקים במערכת העיכול, ומשפרת את הבריאות.

חברת ביו פרו מדיקל בע"מ, מקבוצת לפידות פרמצויטיקלס, משיקה בימים אלו קו מוצרים חדש לכל המשפחה בשם קו ביוטיק. הסדרה כוללת כמוסות לאוכלוסייה הבוגרת ותכשיר לילדים בגילאי חצי שנה ומעלה.

הכמוסות לאיזון מערכת העיכול ייחודיות במגוון ובכמות החיידקים - מספר הגבוה ביותר ביחס לתכשירים אחרים בארץ. כמוסה של קו ביוטיק מכילה 22.5 מיליארד חיידקים ידידותיים, משישה מינים שונים. בפיתוח הכמוסות חל שימוש בציפוי ייחודי מוגן פטנט, שתפקידו להגן על החיידקים (שהינם אורגניזמים חיים) בעת מעבר הכמוסה בקיבה לטובת הגעתם למעיים, המקום בו הם נחוצים.

התכשיר לילדים מוצע באבקה נטולת טעם לשימוש נוח ומהיר. התכשיר מכיל שילוב ייחודי של חיידקים ידידותיים מצופים וסיבים פרה ביוטיים (FOS) ממקור צמחי (ארטישוק ירושלמי). לסיבים אלו חשיבות רבה בשיפור תהליכי העיכול וכבסיס לשגשוג החיידקים הידידותיים במערכת העיכול של הילד.

מדרסים מודולאריים

במשך השנים, גם כפות הרגליים משתנות ואנו זקוקים לתמיכה טובה בהן באופן שגרתי, בכדי לשמור על יציבה נכונה ולמנוע כאבים ברגליים ואף בעמוד השדרה. מדרסי "איזי פיט" של אוריאל, הינם מדרסים מודולאריים, כמו לגו, ומהווים פתרון חדש וידידותי להמונים הסובלים מכאבי גב ורגליים באופן קבוע. המדרסים מקלים בעת עמידה ממושכת וגם מקלים על התופעה השכיחה של עייפות, כאבי רגליים וגב.

המדרסים ניתנים להתאמה אישית ומונעים כאבי רגליים וברכיים ביום יום ובמהלך פעילויות ספורטיביות. הייחוד במדרסים אלו הינו בכך שהמשתמש יכול בעצמו להחליט מה גובה הקשת הפנימית בכף הרגל הרצוי והנוח לו, באמצעות השימוש בתמיכות הפנימיות השונות המסופקות עם המדרס. ניתן להתאים את המדרסים לכל נעל (יש להסיר את הרפידה הפנימית המסופקת בד"כ עם הנעל).

לדברי פרופ' אמריציוס דניאל רייס, מומחה בכירורגיה של כף רגל וקרסול ולשעבר מנהל מחלקה אורטופדית בבי"ח רמב"ם, "הייחוד במדרס הוא היכולת לשנות ולכוון את נוקשות המדרס וויסות הגובה של הרמת הקשת הפנימית של כף הרגל. במדרס מוכן מראש אין מקום לשינוי, ובמדרס זה המשתמש יכול לעשות שינויים בעצמו לפי הרגשתו".

המדרסים רשומים כפטנט עולמי: כאשר אנו עומדים על הרגליים ישנה תמיד רגל אחת שדורכים עליה יותר ומטבע הדברים, ולכן היא שטוחה קצת יותר מהשנייה. לפיכך, ייתכן שהנוח ביותר למשתמש יהיה תמיכה פנימית נמוכה (התמיכה הצהובה), בצד אחד ובשני תמיכה גבוהה (התמיכה האדומה). כמו כן, ניתן בהחלט גם ללכת ללא שתי התמיכות הפנימיות אם המשתמש ירגיש בכך צורך.

ניתן להשיג את המדרסים בבתי המרקחת, פארמים, חנויות מחנאות וסקי, מכונים אורטופדיים ובחנויות המובחרות ברחבי הארץ. עלות המדרסים: 159.90 ש"ח.

ביטוח סיעודי חדש לחברי מכבי

חברת "כלל בריאות" נבחרה להעניק את הביטוח הסיעודי לחברי מכבי. הביטוח החדש ייכנס לתוקף במהלך שנת 2008, בתום תקופת התארגנות ובתאום עם חברת הביטוח. החברה זכתה במכרז לאחר שקיבלה את הציון הגבוה ביותר בשקלול מרכיב של פרמיה נמוכה ואיכות גבוהה.

חברי מכבי יהנו ממימון מוגדל של עד 10,000 ש"ח לחודש במקרה של אשפוז סיעודי. בנוסף, מבוטח המעדיף להישאר בביתו יוכל לבחור בין קבלת שירותי סיעוד לבין קבלת פיצוי כספי וזכויות נוספות. התשלום החודשי של כל מבוטח ישתנה וינוע בין 2.20 ש"ח ל-109 ש"ח, בהתאם לגיל. חשוב להדגיש, כי אין קשר בין הביטוח הסיעודי לבין הביטוח המשלים (שרותי הבריאות הנוספים) ומדובר בשתי תכניות נפרדות.

ד"ר אהוד קוקיה, מנכ"ל מכבי שירותי בריאות: "העלייה בתוחלת החיים מחייבת את כולנו, הן כאנשים פרטיים והן כארגון בריאות, לתכנן את הפתרונות המיטביים כך שיתאימו גם בעתיד". לדברי גב' מיה הולצמן, מנהלת הביטוח הסיעודי באגודת 'מכבי מגן', "מצבים סיעודיים עלולים להימשך זמן רב ובמקרים רבים מדובר על נטל כלכלי כבד על המשפחה. הביטוח הסיעודי החדש יממן את מרבית ההוצאה הכרוכה בטיפול במבוטחי מכבי בעת מצב סיעודי".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום דליפת/בריחת שתן וריצפת אגן
פורום תרופות ורוקחות - תמיכה
פורום אורתופדיה - בעיות כף רגל וקרסול.
פורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום