מבט אל הרפואה החדשה

(0)
לדרג

בית החולים שיבא משיק חדר ניתוח היברידי ראשון בישראל המאפשר ביצוע ניתוחי לב משולבים עם צנתור, תוך שימוש במערכת הדמיה מתקדמת

מאת: מערכת zap doctors

היום (ג') הושק במרכז הלב בבית החולים שיבא, חדר ניתוח היברידי ראשון מסוגו. מטרתו של חדר הניתוח לאפשר ביצוע פעולות ניתוחיות לב וכלי דם משולבות עם צנתור וביצוע פעולות אנדו-וסקולריות מתקדמות בו-זמנית או ברצף. זאת על ידי שילוב כירורגיה זעיר-פולשנית, הדמיה מתקדמת ושימוש בטכנולוגיות רפואיות מתקדמות.

ד"ר אהוד (אודי) רענני, מנהל מערך ניתוחי הלב אומר כי "תחום ניתוחי הלב התפתח בקצב אדיר בשנות ה-60, ה-70 וה-80 של המאה הקודמת, ולאחר מכן דרך במקום לצד התקדמות אדירה בתחום הצנתורים ובתחומים נוספים. קפיצת המדרגה המשמעותית ביותר של ניתוחי הלב מתרחשת כעת, עם הפעלתו של חדר הניתוח ההיברידי. כעת ניתן להתרכז בהכשרת דור חדש של רופאים, שיוכלו להשתמש ולנצל את הסביבה ההיברידית בצורה המקצועית ביותר, ולהעניק לחולים את הטיפולים הטובים והמקיפים והפחות פולשניים. השילוב המנצח בין עולם הצנתורים לתחום הכירורגיה יאפשר לחולה ליהנות מהטוב שבשני העולמות".

טיפול תחת קורת גג אחת

המודל החדש משלב הדמיה מתקדמת, צוות מנתחי לב וכלי דם, צוות קרדיולוגיה פולשנית, צוות אנגיוגרפיה פולשנית - והכל תחת קורת גג אחת. פעולה משולבת זו חוסכת בעלויות הטיפול בחולים מורכבים, חושפת את החולים לפחות סיבוכים ניתוחיים ומדגימה שיפור בתוצאות ניתוחיות מיידיות וארוכות טווח. המודל נותן פתרונות מתקדמים שלא ניתן היה לבצע בצורה בטוחה תוך הבטחת איכות טיפול ותנאים אופטימליים לצוות בפרוצדורות אלקטיביות וגם במצבי חירום.

מגוון פרוצדורות

תחום הפעולות הכירורגיות האנדו-וסקולריות בתחום הקרדיו-וסקולרי התקדם בשנים אחרונות בצורה שקשה היה לנבא ולהעריך. כיום ניתן באמצעות חדר הניתוח ההיברידי להשתיל מסתמים תותבים בלב דרך קטטרים; לבצע תיקון מפרצות של אבי העורקים בחזה ובטן בגישה אנדו-וסקולרית; לבצע מעקפים לעורקי הדם הגדולים של הצוואר בגישה כירורגית סטנדרטית, ומיד אחר כך תיקון מפרצת או דיסקציה של אבי העורקים עם השתלת תומכן לאורטה; טיפול במחלה כלילית רב-כלית, על-ידי ביצוע ניתוח מעקפים בגישה זעיר פולשנית ובו זמנית השתלת תומכנים ופרוצדורות נוספות.

קדמה טכנולוגית

מערכת הווידיאו של חדר הניתוח ההיברידי הינה המתקדמת ביותר בעולם ומעניקה יכולת לנהל עד 32 מקורות וידיאו שונים. מערכת זו מסונכרנת עם מערכות מחשבי בית החולים ומאפשרת שידור החוצה בזמן אמת על גבי ארבעה סיבים אופטיים. זאת לטובת שידור ניתוחים בכנסים, וכן שידור בזמן אמת על גבי רשת האינטרנט לצורך התייעצות עם כל גורם רפואי בכל רחבי העולם.

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי לב.

התמונות באדיבות ביה"ח שיבא.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום