נגישות
נגישות

10 מוקשי דיאטה במסעדות

(38)
לדרג

אוכלים הרבה מחוץ לבית? יושבים לפחות פעם-פעמים בשבוע בבתי קפה? הכירו את הארוחות הבריאות והפינוקים ה"קטנים" שיכולים לפגוע לכם בדיאטה מבלי שתשימו לב

מאת: רחל גרנות

יש יתרון לאכילה בחוץ - המנה מוגדרת וקבועה מראש והפיתוי להעמיס עוד ועוד על הצלחת כמעט ולא קיים. אולם בכל זאת יש הרבה מוקשים שמתלווים לאכילה בחוץ. ממה כדאי להיזהר?

1. קפה הפוך - קפה הפוך מכיל כ-100 עד 150 קלוריות במנה. אם זה חלב דל שומן זה מוריד רק כ-30 קלוריות. זה כל ההבדל! לא חבל לבזבז קלוריות על שתייה? ואגב, בקפה לאטה יש לפחות 200 קלוריות ובקפה ברד 300 קלוריות. בדיוק כמו במאפה.

2. סלטים "מחופשים" מכירים את המסעדות שמגישות מבחר סלטים "חופשי" לפני המנה העיקרית. וכך, באנו לאכול דג ש"עולה" לנו 300-400 קלוריות בסה"כ. ואנחנו מקפידים לבקש על הגריל וחס וחלילה לא מטוגן. אולם, בלי לשים לב חיסלנו שם כמה מאות קלוריות (במקרה הטוב) על הסלטים. כי, חברים, סלט חומוס זה לא סלט, וחציל מטוגן מכיל הרבה מאד קלוריות. וכן, יש גם סלטים אמיתיים אבל ביניהם מתחבאים כל אותם סלטים שמכילים הרבה מאד קלוריות.


סלט - לא תמיד סמל הדיאטה. צילום: שאטרסטוק

3. לא כל סלט מלך ואם כבר בסלטים עסקינן, אני כל כך נהנית לראות (בדרך כלל) בנות מזמינות סלט, מבקשות פעמיים רוטב עם כוס קפה הפוך, כמובן. מבחינת הקלוריות שה בדיוק כמו לאכול פרוסת עוגה. אבל כמה נוח לחשוב : "מה אכלנו? בסך הכול סלט". ובכן, חלק גדול מהסלטים מגיעים כמו כלום ל-500 קלוריות וזה עוד בלי הלחם שנלווה אליהם. ואגב, כשרעבים הסלט מדגדג... ואז אולי כדאי לבחור במנה שמשביעה לאורך זמן ובאותו מספר קלוריות.

4. לחמים - חלק גדול מהמוקשים הוא לא במנה עצמה אלא בדברים שמסביב. לפני הארוחה עצמה מגישים לחם/לחמניות ושאר מאפים שכל כך קשה לעמוד בהם כי הם חמים ומריחים. ואם מגיעים למסעדה רעבים מדי, הרי כל מנות הפתיחה האלה נעלמים כהרף עין. ומי זוכר?

5. כריכים - כריכים הם אחת הבחירות האהובות עלי. זה משביע, מרגיע, טעים וגם דל קלוריות יחסית. ההבדל הקלורי נעוץ בעיקר בסוג הלחם. יש הבדל אדיר בין כריך מלחם מלא (עדיף כמובן) וכריך מלחמנייה. כריך מלחם מלא יכול להגיע ל-300 קלוריות ואילו כריכים מלחמניית באגט, ג'בטה וכדומה עלולים להגיע ל-700-800 קלוריות. אז לא כדאי לשים לב?

6. אנטיפסטי ירקות נכון שזה נשמע כמנה בריאה ודלה קלורית? ובכן, דווקא בדברים התמימים האלה עלולה להסתתר כמות אדירה של שמן. כדאי לברר את העניין עם המלצרים. ובהזדמנות זו, אני רוצה לבקש מהשפים "אנא, פחות שמן". כמה חבל להטביע מוצרים בריאים וטעימים בכמות אדירה של שמן.

7 פשטידה וקיש נשמע שיא הדיאטה, לא כן? ובכן, קיש אישי שווה קלורית לסטייק נחמד. ומה משביע יותר?

8. פירה או צ'יפס? מי לא יודע שצ'יפס הוא עתיר קלוריות? אבל מה קורה עם הפירה? הוא אמנם נראה תמים מבחינה קלורית אבל ככל שהפירה קרמי יותר הוא מכיל יותר חמאה וכן, גם שמנת מתוקה. אז בפעם הבאה שאתם בוחרים בפירה, תחשבו על המחיר.


מוזלי - פינוק בריא של 500 קלוריות. צילום: שאטרסטוק

9. מוזלי - ארוחת "בריאות" של יוגורט, מוזלי, פירות ודבש, משום מה בריאות מתקשרת אצל אנשים לאוכל דל קלוריות. ובכן, צר לי, אבל המנה הזו מכילה לפחות 500 קלוריות.

10. ארוחת הבוקר - דווקא ארוחת הבוקר התמימה מכילה המון קלוריות. ובכן, ארוחה כזו שכוללת מיץ (100-150 קלוריות), חביתה (לפחות 250 קל'), לחם (זה בדרך כלל לחמניות ומי סופר כמה? בקלות מגיע ל-300-400 קל'), רוטב לסלט (לפחות 150 קלוריות), גבינות (עוד 200 קל'), ועוד קצת תוספות הרי צריך לתת תמורה עבור הכסף (עוד כ-200 קל') ולסיום, הקפה ההפוך הידוע (מ-100 קל'). אז תעשו את החשבון לבד.

ומה המסקנה? מסעדות/בתי קפה הם חלק מהחיים שלנו. זה בהחלט כיף, אבל דורש טיפת תשומת לב ובחירה מושכלת.
שיהיה בתיאבון!

רחל גרנות היא יועצת תזונה בעלת תואר שני בחינוך לבריאות, מפתחת תוכנית "לאכול ולרזות עם רחל גרנות" לפיה מותר לאכול הכל ולהתיידד עם האוכל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום