פלסטר לשרירים כואבים

(0)
לדרג

שרירים כאובים הם בעיה שכיחה בקרב ספורטאים ומטופלים הזקוקים לריפוי מהיר. טיפול באמצעות טייפ קינזיולוגי עשוי להרגיע ולתמוך בשריר בעת מאמץ. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

שיטת הקינזיולוג'י טייפינג מתבססת על מדע הקינזיולוגיה ודיסציפלינות רפואיות משלימות. זוהי גישה הוליסטית לטיפול בבעיות רפואיות הקשורות למערכת השרירים. אחת התובנות בבסיס השיטה היא כי השרירים, אינם משמשים רק להזזת מערכת השלד, אלא יש להם תפקיד מרכזי בכל הקשור לשליטה בזרימה של מערכות הלימפה והדם, שימור חום הגוף, ועוד. על פי תפיסה זו, כשל תפקודי במערכת השרירים משפיע על הבריאות הכללית של המטופל ועל הופעתם של סימפטומים שונים. בדומה, כשל או כאב הנובעים ממקור אחד בגוף, עלול להשפיע גם על איברים אחרים ולגרום להופעת סימפטומים אחרים.

בשל הבנה זו, הושקעו מאמצים ומשאבים רבים לחקר הקשר בין תקינות מערכת השרירים לבריאות מערכות הגוף בכלל ואחת המסקנות הייתה כי טיפול במערכת השרירים עשוי להכניס לפעולה את מערכת הריפוי הטבעית של הגוף.

הפחתת לחץ וכאב מהשריר

באמצעות השימוש בטייפ (פלסטר) אלסטי גילו, כי ניתן לסייע לריפוי מהיר יותר של שרירים ושל מערכות אחרות בגוף. השימוש בפלסטר מאפשר הפחתת לחץ בשכבה התת עורית והגדלת המרחב בו נעים נוזלים, כגון נוזל הלימפה. בנוסף, היא מפחיתה את גירוי השרירים. על ידי כך מאפשרת לגוף להתחיל בתהליך ההחלמה. בנוסף להפחתת הכאב, השיטה משפרת את זרימת הדם ואת הניקוז הלימפטי.

פופולארי בקרב ספורטאים

בעשור הראשון להמצאתו, עשו שימוש בטייפ בעיקר אנשי מקצוע, כגון אורתופדים, כירופרקטים, פיזיותרפיסטים, ובעלי מקצועות רפואיים נוספים. זמן קצר לאחר מכן, החלה נבחרת הכדורעף האולימפית של יפן להשתמש בטייפ והשמועה עברה במהרה לספורטאים אחרים. כיום, לאחר קרוב ל-30 שנה, שיטת הטייפינג הקינזיולוגי נמצאת בשימוש אנשי מקצוע מתחום הרפואה כמו גם על ידי ספורטאים רבים בכל רחבי העולם, בבתי חולים, בקליניקות פרטיות ובקבוצות ספורט. הפופולאריות של שיטה זו צברה תאוצה רבה עם השנים ובאולימפיאדת בייג'ינג 2008 ניתן היה לראות שימוש נרחב בשיטה.

מניחים את הטייפ על גבי העור, מעל השרירים והמפרקים, בכדי להשיג תוצאה מיידית של הפחתת כאב ונפיחות, על מנת להרגיע שרירים עמוסים לעייפה ועל מנת לתמוך בשרירים בזמן מאמץ. הטייפ הקינזיולוגי מאפשר טווח תנועה מלא של המפרק, לעומת חבישה ספורטיבית מסורתית, שבה מלפפים את הטייפ סביב המפרק כאמצעי תמיכה ולשם ייצובו. השימוש בטייפ הקינזיולוגי אינו כרוך תופעות לוואי בלתי רצויות כגון פגיעה במערכות פינוי הנוזלים בגוף.

שימושים מגוונים

ניתן להשתמש בטייפ הקינזיולוגי למטרות רבות ומגוונות, החל מכאבי ראש וכלה בכאבי רגליים. לדוגמא: כאבי גב וברכיים, פציעות ומתיחות בשרירים, דלקות שונות, כגון: 'טניס אלבו' או דלקת מנהרת שורש כף היד (קארפל), בצקות טרום ולאחר ניתוח, נקעים, מניעת פציעות בספורט וייצוב ותמיכה במפרקים.

השיטה זכתה לפרסום עולמי באולימפיאדת 1988 בסיאול, כאשר שימשה את האתלטים היפניים. גם באולימפיאדת בייג'ין 2008 טופלו באמצעותה מאות רבות של ספורטאים ממדינות שונות. כמו כן, חברי קבוצתו של לאנס ארמסטרונג בטור דה-פרנס טופלו במהלך התחרות בשיטה זו.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום אורתופדיה כללית ורפואת ספורט
פורום פיזיותרפיה ופציעות ספורט

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום