מחקר: פעילות על מסלול ריצה עוזרת להורדת לחץ הדם.

(0)
לדרג

מחקר: פעילות על מסלול ריצה עוזרת להורדת לחץ הדם.

חוקרים בניו-יורק הוכיחו כי פעילות של 45 דקות על מסלול ריצה מורידה באופן משמעותי את לחץ הדם למשך יממה, בגברים מבוגרים עם יתר לחץ דם בינוני. החוקרים מאמינים כי ממצאים אלו יעודדו חולים להתחיל לבצע פעילות גופנית סדירה. המאמר התפרסם במגזין: American Journal of Hypertension. מחקרים קודמים הוכיחו כי פעילות גופנית ממושכת מורידה את לחץ הדם בחולים הסובלים מיתר לחץ דם. בניגוד לטיפול תרופתי להורדת לחץ הדם פעילות גופנית הינה בעלת השפעות חיוביות אחרות על בריאותו של המתעמל, וללא כל תופעות לוואי.
המחקר בדק 11 גברים בעלי עודף משקל בין הגילאים 49 ו- 67, הסובלים מיתר לחץ דם, (לחץ הדם הממוצע היה 153/96), אף אחד מהנבדקים לא עישן, לא סבל מסכרת, ולא ממחלת לב. החולים שקבלו טיפול תרופתי להורדת לחץ הדם, קבלו אישור מרופא המשפחה להפסיק את הטיפול באופן זמני, כדי לנטרל השפעה של גורם זה על תוצאות המחקר. משתתפי המחקר קבלו בנוסף דיאטה מיוחדת.
במהלך המחקר (שבועיים) התבצעו שתי בדיקות לחץ דם, הראשונה מיד לאחר הפעילות הגופנית, שכללה ריצה על המסלול משך 15 דקות, 4 דקות מנוחה, וחוזר חלילה 3 פעמים, והשניה נלקחה לאחר הפעילות הגופנית.
תוצאות המחקר הראו כי פעילות יחידה הורידה את לחץ הדם באופן משמעותי למשך יממה בהשוואה ליום בו לא התבצעה כל פעילות גופנית. השפעה זו הופיעה מייד אחרי הפעילות הראשונה, עובדה שנתנה מוטיבציה רבה למשתתפי המחקר להמשיך בביצוע הפעילות הגופנית.
מחקר זה הינו חלק ממחקרים רבים שהוכיחו את היעילות בביצוע פעילות גופנית, אמנם מחקר זה כלל מעט משתתפים, אך קיימים מחקרים רבים אחרים שתומכים בתוצאותיו לגבי ההצלחה של פעילות גופנית בהורדת לחץ הדם. החוקרים מאמינים כי מחקרם מהווה בסיס למחקרים נוספים לגבי המינון המדוייק של פעילות גופנית הדרוש לחולה ביתר לחץ דם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום