חדשות סרטן השד

(0)
לדרג

מחקר על טיפול קרינתי קצר בסרטן השד. והתרופה אקטיק לטיפול בכאב הוכנסה לביטוח משלים במכבי ובלאומית. עדכון חדשותי

מאת: בשיתוף עם עמותת אחת מתשע
טיפול קרינתי קצר בסרטן השד

מחקר מקיף שהוצג בכנס השנתי של האגודה האמריקנית לאונקולוגיה קלינית (ASCO) ממליץ על טיפול קרינתי קצר-טווח לנשים עם סרטן שד בשלבים מוקדמים, וזאת - ללא סיכון גבוה יותר להישנות המחלה.

ד"ר ג'. גרלו, שהשתתפה בדיון על המחקר בכנס, הסבירה כי אלו חדשות טובות עבור נשים שצריכות להפסיק את עבודתן או לנסוע למרחקים בכדי לקבל טיפול קרינתי יומיומי במשך חמישה שבועות.

המחקר על קיצור הטיפול הקרינתי, בראשותו של ד"ר ג'. דיואר מאוניברסיטת דאנדי בסקוטלנד, נערך בבריטניה וכלל כ- 4,500 נשים.

המחקר נחלק לשלוש קבוצות:

1. קבוצת נשים שטופלו באופן סטנדרטי בקרינה של 50 גריי (יחידת המידה לקרינה) ב-25 טיפולים במשך חמישה שבועות.

2. קבוצת נשים שטופלו בקרינה של 40 גריי ב-13 טיפולים אחת ליומיים במשך חמישה שבועות.

3. קבוצת נשים שטופלו בקרינה של 40 גריי ב-15 טיפולים במשך שלושה שבועות.

חמש שנים לאחר מכן, אחוז הישנות המחלה היה זהה בכל הקבוצות, בטווח של 2-5%. מספר ההישנויות היה כה נמוך - 158 מקרים - שהחוקרים מאמינים שהטיפולים היו שווי-ערך אחד לשני אך אינם יכולים לקבוע זאת בביטחון.

ד"ר ג. פרידמן, ממרכז הסרטן פוקס צ'ייס בפילדלפיה חוקר אף הוא את קיצור הטיפול הקרינתי. לדבריו, רוב הרופאים בארה"ב נותנים כיום טיפולי קרינה של 60-64 גריי - שמחולקים ל-50 גריי טיפול סטנדרטי, וכן טיפול "דחף" נוסף ישירות לאזור הגידול.

יתרון נוסף לטיפול הקרינתי הקצר הוא בנפיחות פחותה או התכווצות פחותה של רקמת השד, והתרחבות פחותה של כלי הדם כתופעות לוואי של הקרינה.

התרופה אקטיק לטיפול בכאב הוכנסה לביטוח משלים במכבי ובלאומית

התרופה אקטיק (Actiq) להקלה מהירה על כאב מתפרץ הוכנסה לביטוחים המשלימים של קופת חולים מכבי (מכבי זהב) וקופת חולים לאומית (לאומית מכסימום).

אקטיק מיועדת לחולים אונקולוגים, שכבר לוקחים בקביעות תרופה אופיוטית כלשהי נגד כאבים מתמידים (דורוג'סיק, אוקסיקונטין, MCR), אך חווים מידי פעם כאב מתפרץ. התרופה אינה מיועדת לטיפול בכאבים קצרי טווח כגון לאחר ניתוח.

השימוש בתרופה זו, שתצורתה - מקל אחיזה אליו מחובר החומר הפעיל, הוא דרך הפה ע"י העברת החומר הפעיל על פני רירית הלחיים ("צחצוח" רירית הלחיים).

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום