שיניים חדשות ביום אחד

(11)
לדרג

לא מרוצים מהשיניים התותבות? סובלים מדלקות חניכיים? שיטת טיפול חדשה, המתבצעת ביום אחד מבטיחה שיניים קבועות, טבעיות ואיכותיות שישפרו את איכות חייכם

מאת: ~~ד"ר יוסי קפלאוי~~

אנשים רבים אינם יודעים כי אם ברשותם שיניים תותבות נשלפות, הם לא חייבים להשלים עם רוע הגזירה ולחיות איתן לנצח. כיום, מי שאינו שבע רצון ממצב השיניים התותבות שלו, יכול להיפטר מהאביזר המטריד באמצעות טיפול חד פעמי וקצר אצל רופא השיניים: השתלת שיניים ביום אחד.

מהי השתלת שיניים ביום אחד?

שיטה זו, הנקראת גם "העמסה מיידית", כוללת הסרה מהירה של שיניים אבודות, הצבת שתלים במקומן, והתקנת גשר זמני שמחליף את התותבת הנשלפת.

נוסף על העובדה שהשתלת שיניים ביום אחד מחליפה את השיניים הנשלפות - ובכך גורמת לאיכות חיים טובה ונעימה יותר - היא גם פותרת מצבים קשים של דלקות חניכיים חוזרות.

מהי השתלת שיניים ביום אחד?

השתלת שיניים ביום אחד היא שיטת טיפול חדישה ויעילה, שתוצאותיה זהות לשיטות הקונבנציונליות והמוכרות להשתלות שיניים. בשיטות הוותיקות יותר, אחרי הצבת שתלי השיניים הזמניים בתוך הפה, אלה מוחלפים בשתלים קבועים לאחר כחצי שנה.

השתלת שיניים ביום אחד היא שיטה חדשה, המבוססת על החדרת השתלים בזווית קיצונית של כ-45 מעלות. זווית זו חוסכת את הצורך לבנות עצם בחללי הסינוס בלסת העליונה וכן חוסכת את הצורך להגבהת העצם בלסת התחתונה - ולכן היא נחשבת יעילה ומהירה יותר מהשיטות הרגילות.

בעת הטיפול, ניתן להשתיל בין ארבע לבין שש שיניים במקביל, בתהליך שמתרחש על פני יום טיפול אחד בלבד.

מכאן הוא קיבל את שמו: Only On 4/6. כבר לאחר הטיפול, ניתן לקבל מערכת שיניים זמנית-קבועה בעלת מראה טבעי ביותר. לאחר תקופת זמן בת חודשים אחדים, המערכת הזמנית מוחלפת במערכת קבועה מחרסינה. כך שתוך זמן קצר, השיניים התותבות מוחלפות בשיניים קבועות אשר מוצבות בחלל הפה, כאילו היו שם תמיד.

שיניים חדשות ביום אחד (אילוסטרציה צילום shutterstock)
שיניים חדשות ביום אחד (אילוסטרציה צילום shutterstock)

כיצד מתבצע טיפול השתלת שיניים ביום אחד?

טיפול השתלת שיניים ביום אחד מתבצע בקליניקה של רופא שיניים אשר מוסמך לכך, על פני שלוש שעות - ותחת הרדמה מקומית - אלא אם כן מדובר על טיפולים משולבים ומורכבים ביותר, שהם טיפולים די חריגים. במהלך הטיפול, נעקרות השיניים החולות שיש להחליפן - ובמקומן מוצבים השתלים. כבר בעת הטיפול נלקחות מידות עבור מערכת שיניים זמנית וקבועה.

מה כוללת ההחלמה מהטיפול?

לטיפול זה אין כמעט תופעות לוואי. לעתים ישנה נפיחות קטנה בלסת באזור השתל. כך שאחרי הטיפול, ניתן לחזור לשגרת חיים מלאה די מהר. רוב המטופלים אינם נזקקים למשככי כאבים ומתאוששים מיידית מההשתלות.

למי מתאימה השתלת שיניים ביום אחד?

למעשה, שיטה זו מתאימה לכולם. ניתן לבצע השתלת שיניים ביום אחד לאנשים כמעט בכל מצב ובכל גיל, כולל לאנשים הסובלים ממחלות רקע שונות, כגון סוכרת, מחלות לב למיניהן ואוסטיאופורוזיס. מכיוון שחולי לב, למשל, נוטלים תרופות לדילול דם, בעבר הם לא יכלו לעבור ניתוחים פולשניים, כגון השתלות עצם ונאלצו להסתפק בפתרון בעייתי: נשיאת שיניים תותבות. גם חולי סוכרת נחשבו בעבר הלא רחוק למי שאינם מתאימים להרמות סינוס ולהשתלות עצם מורכבות, מפני שמערכות הגוף שלהן אינן מאוזנות.

אבל כיום, מחקרים רבים בדקו ומצאו כי שתלים דנטליים יכולים להיקלט בבטחה גם אצל מטופלים הנוטלים תרופות שכיחות לצפיפות עצם, כגון פוסלן ואקטונל. מכאן שגם חולים אלה יכולים בהחלט לגשת לטיפול השתלת שיניים ביום אחד, אך לא להשתלות עצם מורכבות.

מי בדרך כלל נדרש להשתלת שיניים ביום אחד?

בדרך כלל ממוצע הגילאים הנפוץ להשתלות שיניים עומד על גיל 60 ומעלה. אך מכיוון שככל שחולף הזמן, תוחלת החיים מתארכת, ניתן ליהנות מאיכות החיים שמביא עמו טיפול השתלת שיניים ביום אחד, גם בגילאים מבוגרים הרבה יותר.

שיניים חדשות ביום אחד (אילוסטרציה צילום shutterstock)
שיניים חדשות ביום אחד (אילוסטרציה צילום shutterstock)

מדוע טיפול זה עדיף על פני השתלות עצם מורכבות?

השתלות עצם מורכבות וכן הרמת סינוס, נחשבות לפרוצדורות ניתוחיות פולשניות באופן יחסי, שלעתים עלולות לסבך מטופלים מבוגרים או מטופלים בעלי מחלות רקע. טיפולים אלה מלווים בתופעות לוואי רבות - ובהן כאבים, דימומים, נפיחויות ושטפי-דם תת-עוריים. זמן הטיפולים ממושך ועומד על סדרת טיפולים העלולים להימשך כ-18 חודשים ויותר.

כמו כן, במקרים מסוימים יש לבצע את ההליכים הכירורגיים המורכבים האלה תחת הרדמה כללית, אשר יש לה סיכונים ידועים. בהקשר לאיכות החיים של המטופלים, מעבר לכאבים, לעתים אחרי הטיפולים אי אפשר להציב את השיניים התותבות בתוך הפה, למשך זמן ממושך עד להחלמה סופית - וכך מסתובבים "ללא שיניים", בתחושה בלתי נעימה למשך שבועות. מכאן שטיפול השתלת שיניים ביום אחד חוסך את הכאב, הזמן האבוד, התחושה הבלתי נעימה והסיכונים הקיימים בהשתלות עצם מורכבות.

עוד שיקול שיש לתת עליו את הדעת הוא השיקול הכלכלי: כיום עלות הטיפול של השתלת שיניים ביום אחד פחותה בהשוואה לטיפולים שהיו נהוגים בעבר.

מה חשוב לדעת לפני שניגשים להשתלת שיניים ביום אחד?

כל רופא שעליו לבצע את שיטת הטיפול Only On 4/6 נדרש למיומנות גבוהה ביותר ולניסיון רב בהשתלות ובשיקום פה. לכן מומלץ לבחור רופא הפועל במרפאה מתקדמת וותיקה בתחום, עם כל המכשור החדיש והרלוונטי. כמו בכל נושא רפואי, מומלץ מאוד לקבל חוות דעת שנייה מרופא בעל ניסיון מוכח בשטח, וכן לא להתפתות להבטחות שווא של רופאים, מכיוון שטיפול כושל או אבחון לקוי עלולים להסתיים בנזק בלתי הפיך.

לכן, לפני שאתם ניגשים לביצוע השתלת שיניים ביום אחד, כדאי לפנות לרופא המסוגל לתת אחריות אמיתית להצלחת הטיפול מניסיונו, לברר אודות איכות הציוד שברשותו ואודות ניסיונו המקצועי - וכן לדבר עם מטופלים שטופלו אצלו בעבר.
כמו כן, מומלץ להיזהר מהצעות לעלות טיפולים זולה מדי, העלולה לנבוע מחוסר מיומנות או משימוש בשתלים ובחומרי מעבדה זולים ובלתי איכותיים.

מה אחוזי ההצלחה של שיטה זו בעולם?

שיטת ה-Only On 4/6 נחשבת לשיטה בטוחה ויעילה ביותר, ואחוזי ההצלחה של הטיפול קרובים ל-100 אחוז. תוצאות השיטה מוכיחות את עצמן, הן בזמן הטיפול - והן במעקב אחרי שימור התוצאה.

ד"ר יוסי קפלאוי הוא רופא מומחה להשתלות שיניים ולשיקומי פה מורכבים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום