אסתטיקה דנטלית

(0)
לדרג

לחיוך השפעה רבה על הרושם שאנו יוצרים ועל ביטחוננו העצמי. לקראת חג האהבה, דוקטורס מציג: המדריך לחיוך יפה ובריא

מאת: ד"ר רוני אמיד

במחקרים נמצא שבקרב 90% מהנבדקים החיוך (מבנה החיוך וגודלו, מראה השיניים והחניכיים, הבל הפה ועוד) נתפש כמרכיב משמעותי ברושם הראשוני על בן הזוג, אשר לעיתים נשאר לנצח. 50% מהאנשים אינם מרוצים מהחיוך שלהם, 74% מאמינים שהחיוך יכול לסייע להם בקידום הקריירה ו-92% מאמינים שחיוך נאה חיוני לקידום מטרות חברתיות. בתחום הטיפולים האסתטיים באזור הפנים, נמצא ש-66% מבקשים לשפר את מראה החיוך.

טיפוח מראה שיניים בריא

צריכת משקאות עם פיגמנט חזק, כקפה, תה או יין אדום, היא אחת הסיבות המובהקות להכתמת השן והצהבתה. ראשית, מומלץ להעדיף משקאות מעוררים או אלכוהוליים ללא פיגמנט, כמו וודקה, תה צמחים מעודן וכד' כדי למנוע את האצת הגיוון. שנית, למי שמעוניין לשמור על גוון שן צחור, מומלץ לשאת בתיק מברשת שיניים קטנה שבעזרתה תצחצחו קלות את השיניים, בעיקר הקדמיות החשופות יותר למשקה (ניתן גם ללא משחה), מה שיסייע במניעת גיוון השן לצד שמירה על שיניים בריאות וחיוך נקי.

מזונות עתירי סיבים המומלצים גם לבריאות מסייעים בשמירה על שן בהירה, מפני שהם מנקים את שכבת האמייל החיצונית בעת הלעיסה, ובכך מונעים את הצטברות כתמי הצבע.

אם שיניכן אינן צחורות או שהן מוכתמות, העדיפו תמיד שימוש בגוון שפתון כהה המדגיש את בהירות השן ונותן אשליה של מראה צחור ונקי. זו הסיבה שבגללה נראות שיני כהי העור כל כך צחורות - בשל הניגוד בין גוון העור השחום לגוון השן המקורי.

בתהליך הלבנת שיניים באמצעות תכשירים הנרכשים למטרה זו או אצל רופא השיניים, עלולה להיווצר רגישות זמנים למשקאות קרים או חמים. בכדי למנוע זאת, מומלץ לשטוף את הפא או לצחצח את השיניים כשבוע ימים לפני תחילת הטיפול בתכשירים המיועדים לטיפול בשיניים וחניכיים רגישים - תהליך אשר ימנע את הרגישות לאחר הטיפול.

להבל פה רענן

האחראים לריח בדרך כלל הם חיידקים שיכולים למצוא להם משכן במרווחים וב"חורים" הנוצרים בשיניים. ככל שתתקדם העששת וייווצרו "חורים" נרחבים, יצטברו באזורים אלו שאריות מזון, שאם לא יסולקו, הן יגבירו את הריח הרע.

חיידקים יכולים להצטבר גם בכיסי חניכיים הנוצרים בעקבות מחלת חניכיים. מלבד נפיחות ודימומים בחניכיים, המחלה יכולה להתבטא גם בתופעת ריח רע. מצבורי אבנית שלא הוסרה מהשיניים יכולים לשמש מחסה לחיידקים ולשאריות מזון ועקב כך לריח רע.

גשרים (כתרים מחוברים) מחייבים ניקוי בין הכתרים, זאת בנוסף לצחצוח השיניים השגרתי. ללא ניקוי גשר בעזרת העזרים המתאימים (חוט ,קיסמים ומברשות מתאימות), יצטברו מתחת לכתרים אלו שאריות מזון וחיידקים.

ריח רע יכול להיגרם מהימצאות חיידקים על הלשון. הברשת הלשון בעזרת מברשת השיניים יכולה לתרום להיעלמות הריח.

אם אתם מתכוננים לצאת לדייט והשקעתם בארוחה, מומלץ למעט במאכלים המכילים בצל או שום, כי יהיה קשה לנטרל את הניחוח לאחר מכן.

לעיסת גומי לעיסה (ללא סוכר כמובן) תגביר הפרשת רוק אשר ישטוף את שאריות המזון מהשיניים. הרוק הוא בסיסי ומנטרל את החומצה המופקת על ידי החיידקים. על ידי כך תרד רמת העששת. ברוק ישנם גם מנגנונים נוספים אשר יגרמו לירידה בכמות החיידקים.

שטיפת הפה בתמיסות שטיפה יכולה לסייע גם היא בסילוק ריחות. ישנן תמיסות אשר כל תפקידן הוא אך ורק לנטרל ריחות, וישנן תמיסות מסוגים שונים אשר נועדו גם להקטין את רמת החיידקים בפה. למעשנים יעזרו לעיסת הגומי והשטיפות לסלק את ריח הסיגריות.

שיניים בהירות ומטופחות יקנו מראה בריא ויגבירו את תחושת הביטחון. הסרת כתמי עישון, משקעים מקפה, תה, יין או מזון אפשרית בעזרת ליטוש השן על ידי השיננית, אשר תצליח להחזיר לשיניים את צבען המקורי. אחרי טיפול אצל השיננית ניתן לבצע הלבנה בעזרת תבניות מיוחדות, שלתוכן מכניסים חומרי הלבנה ומרכיבים אותן על השיניים למשך מספר לילות. מי שגוון שיניו כהה במיוחד או שהן סדוקות או שבורות, מומלץ לו טיפול משקם באמצעות ציפויי בעלי חרסינה, דקים כעדשת מגע, אשר באמצעות הדבקה על גבי השן, ללא הרדמה וללא כאב, יקנו מראה בריא ומטופח וישמרו על מבנה השן.

ד"ר רוני אמיד הוא רופא שיניים, עוסק באסתטיקה ושיקום הפה, חבר נספח באקדמיה האירופאית לאסתטיקה דנטאלית וחבר באקדמיה האמריקאית לקוסמטיקה דנטאלית.

בואו לדבר על זה בפורום אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום