טיפולי שיניים בהרדמה כללית

(0)
לדרג

במצבים של חרדה, חוסר זמן, טיפולים מורכבים והיעדר שיתוף פעולה, הרדמה כללית הופכת את טיפול השיניים לאפשרי - לרופא ולמתרפא

מאת: ד"ר ברוך בינר

טיפול שיניים בהרדמה כללית עשוי לפתור כמה בעיות שהופכות אותו לבלתי אפשרי עבור חלק מהאוכלוסייה. באילו מקרים נעזרים בהרדמה כללית ובמה היא כרוכה? כל התשובות בכתבה שלפניכם.

מי מתאים לטיפול שיניים תחת הרדמה כללית?

ההתאמה לטיפול שיניים תחת הרדמה כללית נקבעת לפי דרגת מצבו הכללי של המטופל, על פי איגוד הרופאים המרדימים האמריקאים (ASA). ההתוויות לטיפול שיניים בהרדמה כללית עוסקות בסוגיות כגון, מטופל המסרב לקבל טיפול שיניים בחדר הטיפולים, היעדר שיתוף פעולה, מטופל הזקוק לכמות גדולה של טיפולים בטווח זמן קצר, אין הוראות נגד לביצוע הרדמה כללית, הפרעות התנהגותיות, פיגור שכלי והתפתחותי.

מהם הגורמים העיקריים המונעים מאנשים להגיע לטיפול שיניים?

הגורמים השכיחים המזוהים בקרב האוכלוסייה הם פחד וחרדה מטיפולים דנטליים. כמו כן, חוויה שלילית מטיפול השיניים ומרכיבים אישיותיים. טיפול בסביבת חלל הפה גורם אצל רוב האנשים לתחושה של דחק והם מגיבים בפחד. לכן, אפשרות הטיפול המועדפת במתרפא החרד - במקרים של הרס נרחב של השיניים, חוסר שיתוף פעולה או חוסר זמן - תהייה הרדמה כללית.

מהן הבדיקות הנחוצות לפני ההרדמה הכללית?

ההכנות לקראת טיפול השיניים יכללו את הדברים הבאים: בדיקה קלינית של רופאי השיניים, בדיקות רנטגניות, מטבעים מוקדמים להכנת השיקום הזמני, בדיקות עזר להרדמה הכללית.

מהו היקף הטיפולים המבוצעים תחת ההרדמה הכללית?

טיפול השיניים תחת ההרדמה הכללית יכלול את מירב הפעולות הדנטליות האפשריות, כגון סילוק מוקדי הזיהום מהשיניים, ביצוע שחזורים, טיפולים אסתטיים, טיפולי שורש ומבנים, טיפולי חניכיים, טיפולים כירורגיים (עקירות, הארכות כותרת, שתלים ועוד), טיפולים שיקומים (השחזות, כתרים זמניים, תותבות זמניות ועוד).

היכן מבוצע טיפול השינים בהרדמה הכללית?

לאחר בדיקת המטופל וקביעה כי הוא אכן מתאים להרדמה כללית, הטיפולים מבוצעים במסגרות של בתי חולים המבטיחים בטיחות למתרפא, נוחות לרופא ורגיעה למרדים.

מה כוללת ההכנה המוקדמת לפני טיפול השיניים בהרדמה הכללית?

צום 8-6 שעות לפני הטיפול, הפסקת עישון כ-72 שעות לפני הטיפול לפחות, בדיקת המתרפא על ידי הרופא המרדים וקביעת הפרמדיקציה (חומרי ההרדמה).

כיצד ניתן לקבל מידע על טיפול שיניים בהרדמה הכללית?

לאחר זיהוי המתרפא כמועמד לטיפול שיניים תחת הרדמה כללית, יופנה המתרפא לבדיקה ולאבחון אצל אחד הרופאים המורשים לעסוק בתחום טיפול השיניים בהרדמה הכללית המאושר מטעם משרד הבריאות. שם הוא יקבל את כל המידע על הטיפול.

מהי עלות טיפול השיניים בהרדמה כללית?

עלות טיפול השיניים נקבעת על פי סוג הטיפולים הנחוצים למתרפא לפי מחירון הנהוג במרפאות השיניים. עלות ההרדמה גם היא נקבעת על פי מחירון ותלויה במשך זמן הטיפול המבוצע.

מתי ואיך משתחררים הביתה?

לאחר גמר הטיפול בחדר הניתוח, מועבר המתרפא להשגחה בחדר ההתאוששות. בדרך כלל לאחר טיפול שיניים בהרדמה כללית ולאחר השגחה שנמשכת כשעתיים עד שלוש במצב שהמתרפא בהכרה, משתף פעולה, ושקט, הנשימה עצמונית ויש יציבות המודינמית (לחץ דם, דופק) תקינה, המטופל משתחרר הביתה עם בן לוויה.

ד"ר ברוך בינר הוא רופא שיניים ברשת מרפאות כללית סמייל.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת שיניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום