עצב אולנרי לכוד אחרי לחץ חד פעמי על המרפק

דיון מתוך פורום  אורתופדיה - כירורגיה של היד

25/04/2023 | 19:50 | מאת: בר

שלום, לפני חודש ישבתי על המחשב כך שהראש נח על כף היד, שנתמכה ע"י המרפק שנשען על השולחן. לאחר פרק זמן מסוים (מעריך כמה שעות) התחלתי להרגיש נימול בזרת ובקמיצה, מה שישר הדליק לי נורה אדומה לגבי בעיה בעצב כלשהו. ניסיתי ללכת לישון, אבל הופתעתי לגלות שהבעיה לא עברה. הרגשתי זרמים מאוד חזקים, תחושות "שריפה", חוסר תחושה, ואפילו הזרת הזיזה את עצמה כמה פעמים (תנועות מאוד קלות) עשיתי לאחר שבוע EMG ועבר מאז חודש. אני מרגיש שיפור מהותי מאוד (ישן בלילה עם סד ומשתדל להיות עם יד ישרה ככל הניתן, הפסקתי גם אימונים בחדר כושר לבינתיים), אבל עדיין לא חזרה לי התחושה לגמרי, ואני נמנע מפעילות גופנית. להמשיך לחכות שהבעיה תעבור מעצמה? מתי לדעת שזה הזמן לניתוח? מצרף בדיקת EMG שעשיתי שבוע לאחר המקרה (מדובר במרפק שמאל) לינק לEMG: https://i.imgur.com/ekKTe1H.png תודה מראש!

בר שלום, לפי ה-EMG יש נזק משמעותי לעצב, אבל הטיפול הרפואי אינו ב- EMG, אלא במטופל. יש לגשת בהקדם להיבדק אצל מומחה לכירורגיה של היד על מנת להחליט מה הטיפול הנכון עבורך. בברכה, ד"ר יהודה

27/04/2023 | 21:00 | מאת: בר

היי דוקטור ותודה על התגובה המהירה, אחרי התייעצות עם 2 מומחי כירורגיית כף יד ההמלצה בינתיים היא לחכות כל עוד התסמינים משתפרים מעצמם, ולשקול ניתוח במידה ותהיה החמרה \ חוסר שיפור במשך תקופה ארוכה. שמתי לב שבתיק הרפואי שלי רשמו שה-CV זה 41.1, למרות שאני בכלל לא רואה את המספר הזה בבדיקה שצירפתי וב-CV של Below Elbow רשום 27, שלהבנתי מתחת ל-30 מומלץ על ניתוח? (אשמח לתיקון אם אני טועה ואיפה) רציתי לדעת אם לדעתך הנזק הפיך ללא גישה ניתוחית, והאם אימון משקולות בחדר כושר יכול להחמיר את המצב וכדאי להימנע לבינתיים. תודה רבה!

אין ערך מספרי מוחלט מתי הנזק הפיך או לא. תלוי בגיל המטופל, מהו משך התסמינים וממצאים בבדיקה המעידים על פגיעה מוטורית. מאחר וקיבלתי אותה המלצה משני מומחים, אני חושב שאין למהר לניתוח. אפשר לעשות EMG ביקורת כעבור 3 חודשים, להיבדק שוב ולהשוות ממצאים.

מנהל פורום אורתופדיה - כירורגיה של היד