כאב ממרפק טניס באימוני כוח

דיון מתוך פורום  אורתופדיה - כירורגיה של היד

12/02/2023 | 21:47 | מאת: אסף

סובל ככל הנראה ממרפק טניס כבר 6-7 חודשים והכאב מורגש רק באימוני כוח בחדר הכושר, בעיקר בתנועות של כפיפת מרפק, אבל לא רק. עשיתי צילום רנטגן וצוין שם "שינויים ניווניים קלים" ו"הודגם זיז באולקרנון". "אין לראות נפיחות ברקמות הרכות". בהמלצת אורטופד, לקחתי סלקוקס 200 מ"ג פעמיים ביום במשך שבועיים וזה כלל לא שיפר את מצבי. כמו כן, התחלתי טיפולים בגלי הלם לפני כמה שבועות ועשיתי כבר שלושה טיפולים מתוך סדרה של שמונה ולפחות נכון לעכשיו אין שום שיפור. אשמח לקבל עצות מה עוד ניתן לעשות, כי מדובר בפציעה טורדנית המגבילה אותי בחדר הכושר. תודה.

אסף שלום, תחילה יש לבסס את האבחנה כי אכן מדובר במרפק טניס. למרות שזו בעיה שכיחה וקלה לאבחון, באם לא חל שיפור, ממליץ לבצע אולטראסאונד. בהנחה כי אכן מדובר במרפק טניס, צריך לדעת שמשך הזמן הממוצע עד שהבעיה חולפת היא שנה עד שנה וחצי. בינתיים יש להוריד עומס אימונים ולהתחיל בפיזיותרפיה כולל תרגילים אקצנטרים. ניתן לקבל גם זריקת סטרואידים מקומית. באם שום דבר לא עוזר (מיעוט המקרים) יש לשקול ניתוח. בברכה, ד"ר יהודה

13/02/2023 | 09:47 | מאת: אסף

תודה על המענה. עשיתי כבר צילום אולטראסאונד ותוצאותיו תקינות וללא ממצאים חריגים כלשהם. מה דעתך על פיענוח הרנטגן ? מה זה אומר ש"הודגם זיז באולקרנון" ? לגבי זריקת סטרואידים, הבנתי שהיא אמורה לסייע ולהקל משמעותית, אך באופן זמני בלבד. האם זה נכון ?

זיז באולקרנון הינו ממצא שכיח ולרוב חסר משמעות. לגבי סטרואידים, יש שונות באוכלוסיה ויש שמקבלים רק זריקה אחת וזה עובר להם ויש כאלו שגם אחרי הרבה זריקות הבעיה חוזרת. ממלית לך פנות עם הצילום למוחה בתחום.

מנהל פורום אורתופדיה - כירורגיה של היד