פענוח אולטרסאונדllllllll

דיון מתוך פורום  אורתופדיה - כירורגיה של היד

26/11/2022 | 11:27 | מאת: מור

7 חודשים לאחר ניתוח שחרור מכופפים באצבע 4,מניפולציהpip ופתיחת a1, a2, a4. בוצע שיקום אינטנסיבי 7 חודשים ברציפות. כיום הגבלה בכיפוף, אין אפשרות לעשות אגרוף. תחושת מתיחה בגב כף היד וכאבים עדינים בצד החיצוני של כף היד לאחר הפעלה. להלן 2 תשובות אולטרסאונד, אשמח לדעת מה זה אומר ואם יש עדיין מה לעשות.. 1- הדגמה תקינה של גידים מיישרים. פרט למדור 3 שהודגם נוזל סביבו כביטוי לסינוביטיס. הדגמה תקינה של גידים מכופפים. גיד כופף אצבע 4 הודגם עם אזורים בצקתיים סביבו. הדגמה תקינה של העצב המדיאני. עצב אולנרי גושון ברוחב 0.10 ס״מ(0.04 סמ״ר) 2- האקסטנסוריים האמצעיים של שורש כף היד הודגם טנוסינוביטיס. בגידים הפלקסוריים באזור התעלה הקרפלית הודגם טנוסינוביטיס. באצבע 4 הפלקסור הודגם מעובה לכל אורכו ובלתי אחיד עם נוזל יתר במעטפת פרה ארטיקולרי דו צדדי.(ייתכן טנדיניטיס)

מור שלום, ה-US מראה כי יש דלקת במעטפת הגידים המישרים והמכופפים. ממליץ לגשת למנתח עם התשובה שקיבלת. בברכה, ד"ר יהודה

27/11/2022 | 13:30 | מאת: מור

יש תור רק בעוד 3 חודשים. בביקור הקודם לפני חודשיים נאמר לי שזה טבעי וצפוי אחרי ניתוח. השאלה כמה זמן זה ״טבעי״ שיש דלקות אחרי ניתוח, מה גם שהניתוח היה רק במכופפים. מה לגבי הגושון שהודגם בתעלה אולינרית?יש ממה לחשוש? כדאי לעשות בדיקות כלשהן לפני ההגעה למנתח בעוד 3 חודשים?

עברת ניתוח די מורכב ולא בהכרח יש קשר בין ממצאי ה-US למה שמפריע לך. אני חושב שהמנתח מכיר הכי טוב את המצב הנוכחי בכף היד ויוכל לתת מענה. לגבי ה"גושון" - זו טעות דפוס. הכוונה ל"גויון" GOYUN - שזו תעלה בכף היד שעובר בה האצבע האולנרי ובדיקת ה-US לאיזה זה תקינה.

מנהל פורום אורתופדיה - כירורגיה של היד