נפיחות וכאב אחרי תפרים

דיון מתוך פורום  אורתופדיה - כירורגיה של היד

24/11/2022 | 08:23 | מאת: ליאור

שלום רב, לפני כשבועיים וחצי חתכתי בטעות את כף היד עם סכין - חתך אלכסוני של כמה סנטימטרים. במיון רשמו - "חתך 2­1 סמ פלמרי ZONE3 יד שמאל עומק היפודרמיס ללא דימום פולטילי, גיד או עצם חשופים FDP FDP שמורים ללא פחת תחושתי מילוי קקפילקי שמור" אחרי שבועיים של החלפת תחבושות יומית , הורידו התפרים (ניילון 4-0). ביומיים האחרונים יש נפיחות ואדמומיות חדשה בכרית כף היד עם כאב קל בלחיצה , ליד החתך שהגליד (לא בחתך עצמו). האם זה בסדר? מה עליי לעשות? תודה!

ליאור שלום, ייתכן כי מדובר רק בשטף דם, אך יש לגשת להיבדק על מנת לשלול שמדובר בזיהום. בברכה, ד"ר יהודה

20/12/2022 | 12:17 | מאת: ליאור

תודה של התשובה! אני 6 שבועות אחרי הפציעה וחודש אחרי הסרת התפרים. לצערי עדיין ממתין לתור (עוד כמה ימים) לרופא. בינתיים ישנה התפשטות של הנפיחות - מרגיש קשה, כאילו יש גוש קטן מתחת לעור למרות שהצבע של העור רגיל - למקומות נוספים בכף יד (רחוקים יותר מהחתך המקורי שהגליד מזמן). אין כאבים חזקים מדיי כרגע. כמו כן אני לוקח אספירין ןפלביקס מדיי יום (אחרי צינתור). האם הנפיחות המתפשטת הנוקשה בעייתית? כמה זה דחוף? מה עליי לעשות? לחוץ מאוד בגלל שאין עדיין תור לרופא.. המון תודה!!!

נראה לי כי בשלב זה כבר אין שחיפות וניתן להמתין עוד מספר ימים לבדיקה אצל הרופא

20/12/2022 | 15:39 | מאת: ליאור

תודה על התשובה המהירה! נלחצתי מהתשובה שלך בגלל שיש עוד הרבה ימים עד לתור שלי. האם זה לא דחוף כי זה מאוחר מדיי ויש כבר בעיה רצינית או זיהום (ואולי כדאי ללכת למיון) או שזה בסדר לחכות כמעט שבועיים לרופא? תודה!

מנהל פורום אורתופדיה - כירורגיה של היד