התייעצות בנוגע לפציעה באגודל כף יד ימין

דיון מתוך פורום  אורתופדיה - כירורגיה של היד

12/07/2022 | 21:11 | מאת: עומר

שלום רב, לפני שנה ו9 חודשים נחבלתי באגודל ביד ימין, האזור עוד לא החלים לגמרי וקיימת עוד נפיחות באזור , הייתי אצל מספר מומחי כף יד, כולם אבחנו את זה כbone contusion , כשבוע אחרי החבלה בוצע צילום, לא נמצא שבר בצילום. עדיין ניתן להבחין בשטף דם פנימי באצבע , הנפיחות עצמה יורדת עם השימוש באגודל והפוך (כלומר ככל שאני משתמש יותר באגודל - הנפיחות והכאבים עולים), וכאשר אני מפחית שימוש באגודל הנפיחות עצמה יורדת , כלומר הנפיחות והכאבים ממש משתנים בהתאם לשימוש באגודל . למשל, שימוש מאומץ באגודל (כתיבה / שימוש בטלפון / מחשב) - מחמיר את המצב, הנפיחות עולה והכאבים עולים . מנוחה היא הדבר היחיד שהצליח לעזור להוריד את רמת הכאבים והנפיחות. כלומר, מאז כחודשיים בערך אחרי החבלה, מה שבפועל קורה הוא שלמשל אני מוריד את השימוש באגודל למינימום, לאחר כמה ימים הנפיחות והכאבים מתחילים לרדת, ועקב שימוש באגודל המצב חוזר לקדמותו - הנפיחות עולה, הכאבים עולים, והדבר חוזר על עצמו בצורה מחזורית ממש. - כמה ימים האזור מתחיל להרגע (הנפיחות יורדת והכאבים יורדים) , לאחר כמה ימים אני מתחיל להשתמש באגודל ביום יום (טלפון / מחשב , בעיקר לצורך הלימודים , אני כיום סטודנט) , ולאחר מכן המצב מחמיר, והדבר יכול לחזור על עצמו, כמה ימים של הרגעה ולאחר שימוש המצב מחמיר וחזור חלילה. הרופא משפחה שלי אומר שכנראה האזור לא מצליח להחלים לגמרי מכיוון שהאיבר לא נמצא במנוחה - האיבר תמיד בתפקוד, ושימוש באזור מחזיר את המצב אחורה מבחינת החלמה. הרופא משפחה שלי אמר שניתן להשתמש במקבע אגודל, למשל לתקופה של חודש - שישה שבועות, אך אמר שזו החלטה של אורתופד ויש צורך להתייעץ על כך עם אורתופד . האם מקבע אגודל לתקופה של מספר שבועות יכול להיות פתרון לבעיה ?

עומר שלום, מקבע לאגודל יכול בהחלט לעזור, אבל אינני יכול לצפות מה יקרה לאחר שתוריד אותו. אני לא יודע מתי בפעם האחרונה עברת בירור מדוע האגודל מתנפח וכואב כל כך הרבה זמן לאחר החבלה. אם לאחר קיבוע מספר שבועות עם הסד אין שיפור, ממליץ לפנות למומחה לכירורגיה של היד. בברכה, ד"ר יהודה ד"ר יהדוה

13/07/2022 | 12:06 | מאת: עומר

שלום דוקטור יהודה, תודה על התשובה. האם זה הגיוני ששימוש אינטנסיבי באזור יכול לפגוע בהחלמה? אני יודע שהדבר נכון עבור פציעות בשרירים למשל, אבל אני לא יודע אם הדבר אפשרי בחבלה של העצם (bone contusion) .

אני עוד לא יודע מה הגורם לכאב ולכן אין לי תשובה טובה. Bone contusion כבר אמור היה לחלוף ולכן נראה שיש גורם נוסף לכאב.

21/07/2022 | 12:25 | מאת: עומר

היי דוקטור יהודה, הייתי אצל מומחה כף יד לפני שבוע, הוא הסתכל על הצילום, ואמר שיכול להיות שהיה שבר, מצרף את מה שהוא הציג לי: https://i.ibb.co/Nmdgf3K/break1.png האם יכול להיות שמדובר בשבר?

מנהל פורום אורתופדיה - כירורגיה של היד