פענוח mri בשורש כף היד

דיון מתוך פורום  אורתופדיה - כירורגיה של היד

21/03/2022 | 15:13 | מאת: יוני

שלום אחרי המתנה ממושכת לmri ועכשיו לתור לרופא הגיעה האבחנה ואני במתח עצום, אשמח אם תוכל להסביר לי קצת על הפענוח שלהלן: MRI של שורש כף יד שמאל: מודגם זיז בבסיס סטילואיד הרדיוס המתבלט לטרלית לרקמה הרכה. חוסר סדירות קורטיקלית נראית בקצה סטילואיד הרדיוס. בצקת לשדית קלה בשולי העצם. נראית תפיחות רקמה רכה סביב הסילואיד, רקמה זו מראה סיגנל נמוך ב-T1 וגבוה ב-T2WI. לאחר הזרקת גדוליניום נראית האדרה ברקמה הרכה והאדרה קלה של קצה סטילואיד האולנה. אין עדות לגוש מוגדר באיזור והרקמה הרכה הדיפוזית מקיפה את הסטילואיד מכל עבריו. סיגנל לשד העצם בשאר המבנים הגרמיים תקין. אין עדות לפתולוגיה אחרת. הגידים הפלקסורים והאקסטנסורים באיזור תקינים. לסיכום: שינויים ברקמה הרכה סמוך לקצה הסטילואיד הרדיאלי, אין עדות לגוש מוגדר - תגובה אינפלמטורית? זיהומית? פוסט טראומתית? תודה מראש!

יוני שלום, אין שוןם משמעות ל-MRI כלשעצמו ללא ההקשר הקליני - מה קרה ? מה מפריע למטופל ? מה הממצאים בבדיקת המטופל ? גם תשובת ה-MRI אינה החלטית לגבי האבחנה. היא רק יודעת להגיש שיש "משהו" לא תקין בצד החיצוני של שורש היד (זה שפונה לאגודל). בברכה, ד"ר יהודה

21/03/2022 | 18:21 | מאת: יוני

תודה ד״ר חיים על התגובה, אצטט מהסיכום של הרופא המטפל: תלונות: כאבים חוזרים ונשנים, נפיחות באיזור מדור גבי ראשון יד שמאל כבר זמן ממושך. היה שבר במקום. מנגן. ממצאים: רגישות גוש במקום. בצלום רנטגן יש תגובה פריוסטליט ברורה. הרופא כתב בבביקור אחר, תנועות טובות אגודל חופשי, רגישות וכאבים בהטעיית שורש כף היד.

הסיפור הקליני נשמע מתאים לדלקת גידים, אך דווקא בממצא בצילום הרנטגן (תגובה פריאוסטלית) לא תומך בזה. ה-MRI גם אינו יכול להתחייב על מהות התהליך ולכן אני חושב שיש מקום לביופסיה על מנת להבין במה מדובר. (בלי בדיקה ועיון בדימות שבוצע, לא אוכל להתחייב כי זו דרך הפעולה הנכונה).

מנהל פורום אורתופדיה - כירורגיה של היד