כאבים בשורש כף יד ימין

דיון מתוך פורום  אורתופדיה - כירורגיה של היד

25/10/2020 | 04:13 | מאת: רן

היי, אני סובל מכאבים חזקים בשורש כף יד ימין לאחר ששברתי אותה לפניי שנה, קיבלתי תשובה ממיפוי עצמות ולא מובן לי הפירוש שקיבלתי. אשמח לעזרה. התור הקרוב שלי למומחה כף יד הוא בעוד חודש וחצי.ולא ברור לי אם זה חמור או כמה זה חמור.

לקריאה נוספת והעמקה

רן שלום, במיפוי בעצמות ישנם מספר ממצאים - חלקם מתאימים לשיוניים ניווניים כרוניים שהתרשחו במרוצת השנים וחלקם נובעים כתוצאה מהחבלה שהיתה לך. צריך לזכור שקליטה פתולוגית במיפוי עצמות עשויה להיות גם שנתיים לאחר החבלה ולכן אין בהכרח להתייחס אל הממצאים בלי להסין מה בדיוק מפריע לך. תחילה יש לאפיין את מיקום הכאב ואז לעיין הממצאי המיפוי לראות אלו מהאיזורים כואב לך - זאת ניתן לבצע רק בבדיקה אצלך הרופא. להערכתי, תצטרך לבצע לאחר מכן CT כדי לקבל תמונה טובה יותר של שורש כף היד. בינתיים תוכל להיעזר במשככי כאבים וסד קשיח לייצוב שורש כף היד. בברכה, ד"ר יהודה

28/01/2021 | 17:31 | מאת: רן

זו התשובה שקיבלתי לאחר mri. הרופא שהייתי אצלו אמר שאם הכאב ימשיך לאחר ריפוי ועיסוק אצטרך ניתוח. השאלה שלי זה בעצם מה הבעיה שלי? באמת שלא הבנתי את הרופא.

כפי שהסברתי, הטיפול הרפואי הוא במטופל ולא בממצאי מיפוי עצמות או MRI. לצורך כך יש חשיבות לבדיקה אצל הרופא ולראות האם יש התאמה בין מיקום הכאב לבין הדימות. בכל מקרה, בשלב זה אני מסכים כי תחילה יש לנסות טיפול שמרני ע"י ריפוי בעיסוק ורק אם אין הטבה לשקול ניתוח.

מנהל פורום אורתופדיה - כירורגיה של היד