שבר פריקה במלאונרי בקרסול שמאל

דיון מתוך פורום  אורתופדיה - בעיות כף רגל וקרסול

09/05/2018 | 19:41 | מאת: ג'ני

שלום.עברתי ניתוח אחרי שבר פריקה במלאונרי עם פתיחה של הסנדסמוסיס בקרסול שמאל לפני 8 חודשים. סובלת מכאבים בעיקר בצד המדיאלי ועדיין הגבלה בכיפוף קרסול. עשיתי ct להלן התשובה: עמדה תקינה של עצמות במפרקים. תיקון של שבר בפיבולה עי פלטה וברגים,עמדה תקינה של פרגמנטים. תיקון של שבר בפטישון מדיאלי של טיביה עי ברגים ללא איחוי גרמי מלא של שבר. הודגמו שינויים ניווניים בלוחית של טיביה דיסטלית עם יצירת אוסטאופיטים קטנים. אין לראות נזק בולט בכיפת הטאלוס וללא נוזל יתר בחלל המפרק. שאר העצמות של קרסול וכף רגל תקינות. חיבור תקין של גיד אכילס ופציה פלנטרית. הודגמה תפיחות של רקמות רכות באזור של רצועות דלתואיד וatfl. עד כמה שניתן לדון ללא נוזל יתר בסינוביה של גידים פלקסורים ואקסטנסורים. אשמח לשמוע מה זה אומר ומה ניתן לעשות. מאוד כאובה ומוגבלת בתנועה עדיין האם מצב כזה הוא חמור?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב ככל הנראה אין בעיה ספציפית בחיבור העצמות בקרסול, אלא כאבים הנובעים מתגובה ודלקת מקומית באיזור הקרסול, רצועות וכולי. יש לפנות לאורטופד כף רגל וקרסול לבדיקה. לעיתים זריקה מקומית עוזרת, ולעיתים יש מקום להתערבות ניתוחית קלה יחסית - ארטרוסקופיה של המפרק. בברכת רפואה שלמה ד"ר אלון בורג DR.ALON-BURG.CO.IL

06/06/2018 | 17:28 | מאת: ג'ני

תודה דוקטור וזה שהפטישון לא מחובר לגמרה? האם אתה ממליץ להוציא את כל הברגים? יש לי תור לניתוח אורטוסקופיה והוצכת ברגים מהפטישון הפנימי,רצוי אולי על הדרך להוציא את הפלטינות גם בחלק החיצוני? האם יתכן שהם כן מגבילים?

מנהל פורום אורתופדיה - בעיות כף רגל וקרסול