GERD כתוצאה מכשל LES - אפשרויות

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול

26/06/2005 | 19:11 | מאת: אייל

שלום לכולם, קודם השאלות ואז תיאור המצב שלי... 1. האם נותרה לי אפשרות סבירה כלשהיא לטיפול זולת פעולות ניתוחיות כאלה או אחרות? 2. האם מישהו בארץ מבצע את 'שיטת סטרסה' או הזרקה של Enteryx Ethylene Vinyl alcohol? 3. האם מומלץ לחשוב על אחת השיטות הניתוחיות האלטרנטיביות הללו? 4. בינתיים, מה מתאים לקחת בנוסף ללוסק כדי שאוכל לישון כשורה? 5. האם יש טעם לקחת פראמין? לפני כשנה וחצי אובחנתי כסובל מ-GERD בשל כשל ב-LES, שסתום והשט התחתון - הלחץ בו נמוך, הוא 'יותר מדי פתוח'. מאז ועד היום אני על לוסק. לאחר התגברות התחלתית, במהלך תקופה של כשנה הסימפטומים היו מינוריים למדי ולעיתים אפילו 'דילגתי' על לוסק למשך מספר ימים בלי תופעות שליליות. אך לארונה נכנסתי לתקופה של מתח ולחץ בחיי האישיים, ואיתם (למרות שאני לא בטוח אם הקשר הוא כל-כך סיבתי ופשוט) באו גם תסמיני ה-GERD, ביתר עוצמה; הועברתי ל-2 לוסק ליום. המצב כיום הוא שאיני ישן כשורה: שנתי תמיד קלה, אני כנראה חצי-מתעורר מספר פעמים גם בימים שאני ישן, אני מתעורר מוקדם, ולעיתים (כמו למשל אתמול) אני אפילו לא נרדם כלל וכלל. גם הנשימה שלי אינה סדירה ואני מרגיש לעיתים קרובות לחץ על קנה הנשימה. בפעם הקודמת בה לא הצלחתי להירדם קיבלתי תוספת ללוסק מרשם לתרופה בשם Nirvaxal, אותה לקחתי במשך כשבועיים. ה-Nirvaxal כנראה סייעה לי להירדם, אך לא הרבה יותר מזה, מה גם שהיא ממכרת. אני מתייעץ בגסטרו-אנתרולוג, והוא רמז לי שלאור המצב ייתכן שיש לשקול לבצע את ניתוח פנדופליקציית ניסן (בלפרוסקופיה כמובן), והציע לי בינתיים, משום שאיני ישן, להגדיל את מינון ה-Losec. לעומתו, רופא פנימי כללי יותר המטפל בי הציע לי דווקא לא להגדיל את מינון ה-Losec אלא לקחת פראמין, 3 פעמים ביום בצהריים ובערב (30 דק' אחרי הארוחה) ובלילה לפני השינה. כמו-כן רשם לי מינון נמוך מאוד של Alpralid (חצי של כדור 0.25mg לפני השינה) כמסייע לשינה. העצות בסה"כ סותרות ואיני יודע מה לעשות. כמו-כן שמעתי וקראתי על שיטות אחרות לטיפול בפעולה 'ניתוחית' ב-GERD כתוצאה מכשל LES: מיקרו-תפרים, שיטת סטרטה (Stretta), והזרקת Enteryx Ethylene Vinyl alcohol. שיטת סטרטה אפילו אושרה ע"י ה-FDA וממה שהבנתי המחקרים מראים תוצאות חיוביות - אך זו עדין שיטת טיפול חדשה/ניסויית. אם כן, כאמור, שאלותיי מופיעות לעיל. כל מידע או עצה נוספת שתוכלו לעוץ לי - תעזור...!

לקריאה נוספת והעמקה
27/06/2005 | 21:54 | מאת: ד"ר אייל גל

לעתים קרובות סימפטומים מוגברים של רפלוקס נובעים לא מהתגברות הרפלוקס אלא מרגישות יתר של החולה הנובעת מגורמים נוספים כגון מתח וחרדה. במקרים אלו רב הניתוחים והפרוצדורות האנדוסקופיות הן בעלות השפעה מוגבלת. לפני שניגשים לפרוצדורות מורכבות יש לבדוק שאכן מדובר ברפלוקס לא נשלט ע"י בדיקות ניטור PH ומנומטריה של הוושט. ה STRETTA מבוצעת בארץ בתה"ש והדיעות חלוקות לגבי יעילותה. ד"ר גל

27/06/2005 | 22:47 | מאת: אייל

תודה לד"ר גל, אני כמובן כבר אחרי הבדיקות... התופעה אובחנה אצלי כבר לפני שנה ומחצה, ולאחרונה התסמינים התגברו - ואמנם היה קשר בין התגברותם לבין תקופה של מתח וחרדה, אלא שאין לטעות בהם: אני פולט נוזל וחתיכות ממה שאכלתי, יש לי גיהוקים aerophagia'ים, והכל... כתבת כי הדעות חלוקות לגבי יעילות ה-Stretta; היכן אוכל לקרוא או לשמוע את דעותיהם של מצדדי וממתנגדי השיטה?

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול