בדיקת מעי גס באמצעות קפסולה

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול

15/12/2013 | 23:44 | מאת: א

בעברי 4 ניסיונות לקולונוסקופיה רגילה שהסתיימו עד כפף הטחול וזאת בגלל מעי מאוד מפותל. לפני כ-5 שנים עשיתי קולונוסקופיה וירטואלית בבלינסון שהייתה תקינה . אני מעוניינת לבצע שוב בדיקת מעי הגס ושאלתי היא האם ניתן לבצע את הבדיקה באמצעות קפסולה, אם כן מה העלות ועד כמה היא מהימנה? ראוי לציין כי לפני כ5 חודשים עשיתי ניסיון נוסף של קולונוסקופיה והפעם בהרדמה ושוב ללא הועיל כאמור שוב עד כפף הטחול והבדיקה הייתה תקינה האם ניתן להסתפק בכך לאור העובדה שלפני 5 שנים הווירטואלית הייתה תקינה? אני עושה את הבדיקות כי אימי נפטרה בגיל 83 מסרטן המעי הגס ושאלה אחרונה (אני מקווה לקבל תשובה לפני שליחת הבדיקה) בימים אלה אני עושה בדיקה לדם סמוי היה לי דימום קל מהאף האם כדאי לדחות את הבדיקה ולבצע אותה שוב או שאין משמעות לדימום קל?

לקריאה נוספת והעמקה

בסיפור משפחתי של גידול קיבה כמו אצלך מקובל לעשות כל 5 שנים ולכן אם הבדיקה לא מלאה זה כאילו לא ביצעת את הבדיקה. אין כיום קפסולה של המעי הגס שניתן לבצע איתה בדיקה בחיי היום - יום. היו מחקרים שהשתמשו בכזאת קפסולה אבל זה לא אפשרי.

18/12/2013 | 23:46 | מאת: א

ראשית תודה על המענה שנית האם לא ניתן לבצע את הפעולה באופן פרטי? או האם בדיקה זו לא אמינה ? ואם לא האם האופציה היחידה שלי היא כל 5 שנים קולונוסקופיה וירטואלית בה יש כידוע הרבה קרינה אשמח לקבל הכוונה כלשהי על מנת לכלכל את דרכי.

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול