דם מחבל הטבור
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, בלידת בני נשאלתי על ידי אחות אם אני מוכנה שיקחו דם מחבל הטבור לצורכי מחקר. הסכמתי ללא יותר מדי מחשבה ועכשיו אני בפאניקה...האם זה עלול לפגוע בו בדרך כלשהי..?, האם עלול להיגרם נזק עתידי? אנא את תשובתך המהירה בתודה, מיכל
הי מיכל, בחלק גדול מהלידות מנתקים את חבל הטבור כמעט מייד לאחר הלידה. רק בשנים האחרונות חלק מהמיילדות נוהגות באופן שונה וחלק מהיולדות מבקשות לא לנתק מייד. במידה והניתוק כבר נעשה באופן מיידי אז אין משמעות לשאיבת הדם, כיוון שבין כה וכה לא היה מגיע לתינוקך. עדיף לא לנתק ישר, אך אין זה אומר שחו"ח יש /נגרם נזק לתינוקך. פשוט ללמוד ולהחכים ללידה הבאה- צריך ללמוד ולדרוש. לצערי, הדברים אינם ברורים מאליהם ואלה בדיוק הדברים ששמים עליהם דגש בקורסי הכנה ללידה פרטיים. אל תייסרי את עצמך! ערב טוב טלי קאופמן מדריכת הכנה ללידה