המטומה
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני נמצאת בשבוע ה7.2 של ההריון. בבדיקת אולטרסאנד נמצא עובר עם דופק. מלבד זאת נמצאה המטומה בגודל 2X1 ס"מ מאחורי השק ההריוני. מהי המטומה? כיצד היא נוצרת? האם היא עלולה לפגוע בהמשכו של ההריון?
שלום גלית ! המטומה היא שטף דם קטן, כמו "מכה כחולה" שעל פני הגוף. לפעמים היא נוצרת מהיפרדות של חלק קטן מן השילייה. לפעמים היא עדות יחידה לקיומו של שק הריון נוסף שלא התפתח ו"נספג". בד"כ היא לא מסכנת את ההריון, אבל מחייבת מעקב קצת יותר תכוף, עד שהיא נספגת או לפעמים מתנקזת אל מחוץ לרחם. כדאי שתחזרי עם התוצאה אל הרופא המטפל, ותשמעי כיצד הוא מציע לעקוב בשבועות הקרובים אחרי ההריון. בהצלחה !