האם כדאי לבקש ניתוח קיסרי?
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בשבוע 37+3 ועשיתי היום אולטראסאונד הערכת משקל. משקל העובר יצא 3431 ק"ג. אמרו לי שיהיה לי תינוק גדול (בערך 3900 ק"ג). אבקש לציין שזהו הריוני השני ובלידה הקודמת הלידה היתה מאוד קשה שהסתיימה בלידת ואקום (המשקל היה 3610 ק"ג). האם נוכח מצב זה כדאי לי לבקש מראש ניתוח קיסרי? והאם יש מניעה ללדת בלידות הבאות באופן טבעי?
אני במקומך, לא הייתי מבקשת ניתוח קיסרי, אם מבחינה פיסיולוגית את מסוגלת ללדת בלידה טבעית ורופא לא המליץ לך אחרת. אצלי ההריון הראשון גם הסתיים בלידת ואקום ובני שקל פחות מ-3 ק"ג אז זה לא בהכרח אומר כלום על גודל העובר. גם לא ציינת אם את בעלת מבנה גוף גדול יחסית או קטן שלפעמים זה קשור. לידה ראשונה, לעיתים קרובות, קשה יותר מלידות שניות, שלישיות וכו'. בקיצור, הדרך הטבעית, אם זה מתאפשר, עדיפה על פני כל ניתוח לדעתי. אז שיהיה בהצלחה במה שלא תבחרי.
אני במקומך, לא הייתי מבקשת ניתוח קיסרי, אם מבחינה פיסיולוגית את מסוגלת ללדת בלידה טבעית ורופא לא המליץ לך אחרת. אצלי ההריון הראשון גם הסתיים בלידת ואקום ובני שקל פחות מ-3 ק"ג אז זה לא בהכרח אומר כלום על גודל העובר. גם לא ציינת אם את בעלת מבנה גוף גדול יחסית או קטן שלפעמים זה קשור. לידה ראשונה, לעיתים קרובות, קשה יותר מלידות שניות, שלישיות וכו'. בקיצור, הדרך הטבעית, אם זה מתאפשר, עדיפה על פני כל ניתוח לדעתי. אז שיהיה בהצלחה במה שלא תבחרי.