צום והריון
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני עדיין לא בהריון אבל מתחילה לנסות מהחודש. הבעיה היא שבשבוע הבא חל צום ט' באב ולא תהיה לי אינדיקציה אם נכנסתי להריון או לא עד אז. שאלתי היא האם מותר לי לצום? בנוסף אציין שאני סובלת מג'לברט, שזו בעיה של חוסר אינזים בכבד שמנקה אותו מהפסולת של כדוריות הדם האדומות. אני יודעת שלא כ"כ מומלץ לאנשים שסובלים מכך לצום או להתאמץ יתר על המידה. השאלה שלי שוב היא רק מבחינת סיכון העובר, מה מבחינה בריאותית מותר או אסור לי. תודה
שלום, אינני רופאה. על סמך תשובות רבות של רופאים ברשת האינטרנט: באופן עקרוני, מומלץ לא לצום בהריון. (דעת מרבית הרופאים) בכל מקרה להקפיד על שתיה מספקת. במקרה שלך, אני לא יודעת עד כמה זה משמעותי, מכיוון שלא ברור אם תהיי בהריון עד אז.. לכן , מכיון שאני מבינה שזה מאד חשוב לך, כדאי שתתייעצי לפחות עם רופאת המשפחה שלך., (או עם הגינקולוג) שתיקח בחשבון גם את עניין ג'ילברט. את יכולה לשאול גם בפורום המקצועי השכן- http://www.doctors.co.il/m/Doctors/a/Forums/xFF/List/xFI/1321 כל טוב, אהובה
תודה אהובה
שלום לך ! אם את דתיה, הכלל הוא להתייעץ עם הרופא המטפל שמכיר את המצב הבריאותי שלך, ועם המלצתו לפנות לרב (בד"כ הרב מאשר הלכתית את ההמלצה הרפואית). בהצלחה !