סכרת הריונית
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני בת 26.5, הריון ראשון, שבוע 25+1. הבוקר ביצעתי בדיקת העמסת סוכר 50mg, וכבר הערב קיבלתי תשובה: glucose 130 mg/dl כאשר הטווח הוא 70-110. האם מומלצת במקרה זה גם העמסת סוכר 100mg שכן יש חריגה של 30 מטווח ערכי הנורמה, או שעלי להתייחס לנאמר בספרות הרפואית בו כל תוצאה מתחת ל-140 הנה תקינה ולא מחייבת בדיקות המשך? האם רצוי להישמר מדברי מתיקה עד סוף ההריון לאור תוצאה זו? תודה רבה, רויטל
שלום רויטל ! חשוב שפיענוח הבדיקה יתבצע ע"י הרופא המטפל. אם התוצאה שלך אכן חורגת מהערכים התקינים, יפנו אותך להעמסה של 100 גר', וגם אם תתגלה סכרת הריונית - הטיפול הוא בשינוי התפריט כולו, ולא בהימנעות מדברי מתיקה. בהצלחה !