חולשה ועייפות
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בשבוע 7 להריון וביומיים האחרונים אני מרגישה עייפות רבה והרגשת חולשה עד הרגשה שאני לפני עילפון מלווה בבחילות. רציתי לדעת אם זה תקין ועד איזה שבוע זה יכול להמשך? ואפילו עצה איך להתנהג כי אני בבית עם שני ילדות קטנות לבד רוב היום. תודה
שלום מיכל ! אני לא רופאה. מנסיוני - זה לא רק תקין, אלא ממש מאפיין את תחילת ההריון. זו גם ההשפעה של הפרוגסטרון ש"מפיל" את לחץ הדם, ובכך גורם לסחרחורות עד כדי עילפון, וגם הדרך בה הגוף מאותת לך להרבות במנוחה. חשוב לזהות את ההרגשה "רגע לפני", ואם את מרגישה סחרחורת חזקה - פשוט לשכב ברגליים מורמות. מהר מאד תתחדש זרימת הדם למוח וההרגשה הרעה תחלוף. לקראת סוף השליש הראשון העייפות הנוראית חולפת, אבל היא חוזרת לקראת הלידה (וכמובן גם אחריה). אין טעם לנסות ולהילחם בה - פשוט להאט את הקצב למשך השבועות הקרובים. הריון קל ובריא !