תחילת צירים - מתי ללכת לבי"ח
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בשבוע 37.3 להריון. בביקור האחרון אצל רופא הנשים נמסר לי כי הגעה מיותרת לבי"ח מחוייבת ב- 500 ש"ח. הוא המליץ להגיע לבי"ח רק כאשר הצירים מופיעים כל 5דקות. אני חוששת שלא אספיק להגיע לבי"ח (מרחק 20דק) או שיהיהמאוחר מידי לקבל אפידורל. אשמח לשמוע את דעתך, האם באמת לחכות בבית ואם כך אז עד איזו תכיפות של צירים. תודה רבה.
שלום טל ! אני לא רופאה. צריך להבדיל בין שני שיקולים שונים : הצד הכספי - אם את עוברת (אפילו טלפונית) דרך מוקד של קופ"ח, את לא מחוייבת בתשלום על פנייה לחדר לידה גם אם לא ילדת באותה סיטואציה. תמיד כדאי לנסות את האופציה הזו, ובד"כ אף אחותלא תיקח אחריות אלא תשלח אותך לחדר לידה אם את מתארת צירים כלשהם. הצד הבריאותי - ההנחיה היא כמו שרמא לך הרופא : לגשת לחדר לידה כאשר יש צירים סדירים (במשך שעה לפחות) כל חמש דקות, ירידת מים או דימום, או שינוי משמעותי בתנועות העובר. לא יולדים כ"כ מהר - כל הסיכויים שתספיקי להגיע בזמן, ולבלות עוד זמן נוסף עד השלב בו ניתן לקבל אפידורל... לידה מוצלחת וקלה !