התקשות של הרחם
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בשבוע 27 והתחלתי להרגיש שהבטן מתקשה למספר דקות בערך 5-6 פעמים ביום. היום גם היו לי דקירות בתחתית הבטן. אני לא גרה בארץ, הלכתי לרופא והוא אמר שזה צירים, לא נקט בשם צירים מדומים (בריקסטון היקס) ונתן לי מרשם לכדורי מגנזיום. שאלתי היא האם הטיפול נשמע נכון? האם אלו צירים אמיתיים או מדומים והאם עלי לנוח יותר? תודה מראש על העזרה.
הי רותם, על מנת לדעת אם אילו צירים מדומים או שמא צירים מוקדמים יש צורך הן בבדיקת מוניטור והן בבדיקה ואגינלית שתצביע האם חל שינוי כלשהו בצואר הרחם (התקצרות ו/או פתיחה). בד"כ כאשר מופיעים צירים מוקדמים (ובטח ובטח בשבוע בו את נמצאת) מומלץ על מנוחה. במקרים בהם מתרשמים הרופאים כי עלולה להתפתח לידה מוקדמת יש הממליצים על זריקה להבשלת ריאות עובר.