דיקור מי שפיר???? כן/לא
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בהתלבטות קשה אם לבצע דיקור מי שפיר. בבדיקת השקיפות עורפית התוצאות היו: עובי :1.6 מ"מ והסיכון לתסמונת דאון 1:6441. ביצעתי בנוסף בדיקת דם ששילבה את התוצאה של השקיפות והסיכון גדל ל 1:1100 שמעתי על בנות שהתוצאות הרבה הרבה יותר קטנות (1:30,000). בבדיקת החלבון עוברי (אינה משולבת עם תוצאת השקיפות ובדיקת הדם) 1:2787 אני יודעת שהסיכון הסטטיסטי מעיד שאינני בקבוצת הסיכון המוגבר, אך האם באופן יחסי זוהי תוצאה בעלת סיכון גבוה?
שלום נועם ! סטטיסטיקה היא רק סטטיסטיקה, וגם 1:30,000 יכול לפעמים להיות 100% של ילד פגוע. אם חשוב לך לקבל תשובה ודאית - רק מי שפיר יתנו תשובה כזו. אם את מעדיפה סיכון נמוך לתסמונת דאון על פני סיכון גבוה פי חמש להפלה - אל תבצעי את הדיקור. ההחלטה הסופית היא רק שלכם - צריך לשבת ולברר מה יהיה גרוע יותר עבורכם, ולפי התשובה תקבלו את ההחלטה. בהצלחה !