פרוגסטרון
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בתחילת ההריון ויש לי כתמים חומים. רופא הנשים שלי רשם לי נרות פרוגסטרון. רציתי לדעת אם נרות אלו יכולים לגרום נזק לעובר ? כי קראתי מחקר שאומר שפרוגסטרון עלול לפגוע באברי רבייה של עוברים ממין נקבה. האם זה נכון. כי אני מתלבטת אם לקחת את הנרות או לא.
הדעות לגבי פרוגסטרון חלוקות באשר למידת היעילות שלו בנרות מקומיים (אוטרוגסטאן) או בזריקות (דפולוט). אכן ישנה אפשרות להשפעה שלילית על אבר המין הנקביים. ההתלבטות מובנת, בייחוד בשבועות הראשונים, אם כי אפשקט זה קיים גם בהמשך ההריון. בכל אופן הטיפול מקובל. ממליצה לך להתיעץ שוב עם רופא הנשים שלך לגבי חסרונות ויתרונות. בהצלחה
שלום לך ! אני לא רופאה, אבל עברתי כמה וכמה הריונות עם פרוגסטרון. הבעייה שאת מדברת עליה נוצרת רק אם משתמשים בכדורים - הפירוק בכבד יוצר חומר דמוי הורמון גברי, שעלול להזיק לעוברית נקבה. בזריקות או בנרות וגינליים אין סיכון כזה, כי הספיגה היא ישירות למחזור הדם. בהצלחה !
הדעות לגבי פרוגסטרון חלוקות באשר למידת היעילות שלו בנרות מקומיים (אוטרוגסטאן) או בזריקות (דפולוט). אכן ישנה אפשרות להשפעה שלילית על אבר המין הנקביים. ההתלבטות מובנת, בייחוד בשבועות הראשונים, אם כי אפשקט זה קיים גם בהמשך ההריון. בכל אופן הטיפול מקובל. ממליצה לך להתיעץ שוב עם רופא הנשים שלך לגבי חסרונות ויתרונות. בהצלחה