שבוע 31
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני נמצאת בתחילת שבוע 31 להריון. יש לי לחץ נוראי על הבטן התחתונה והגב. בבדיקה אצל הרופא שלי אובחנה פתיחה של 4 מ"מ ללא צירים מוקדמים. האם זה סימן ללידה מוקדמת. באם כן, האם העובר כבר מפותח ? האם יש סימן לדאגה? תודה.
כאבים בבטן תחתונה ובגב התחתון שכיחים מאד בהריון ויכולים לנבוע ממתיחה של הרצועות באגן - עם זאת: חשוב לשלול אם מדובר בצירים מוקדמים או בדלקת בדרכי השתן (תיתכן גם ללא תלונות אופייניות של צריבה, תכיפות, דחיפות...) - לכן יש לבצע מוניטור, אולטראסאונד למדידת אורך צוואר הרחם, ותרבית שתן. לא ברור איך אובחנה הפתיחה של 4 מ"מ (בדרך כל לא נתון שמשתמשים בו בבדיקה וגינלית (פנימית) וגם לא מתאים למדידות באולטראסאונד...). העובר נחשב בשל משבוע 34 להריון - הבעיה העיקרית היא הבשלות הריאתית. במקרה של צירים מוקדמים עם פתיחה מקובל לתת גם זריקה להאצת הבשלת ריאות העובר. בהצלחה