בדיקת נוגדנים
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בשבוע 27+5 וסוג הדם שלי שלילי B- אני יודעת שאני צריכה לעשות זריקת אנטי D, הרופא שלך אותי לבדיקת נוגדנים התוצאה: coombs indirect Ab.scree- NEGATIVE רציתי לדעת מה אומרת הבדיקה? והאם אני עדיין אצטרך לעשות את הזריקה הזאת?
שלום ליאת ! בדיקת Coombs הבודקת אם קיימים אצל האם נוגדנים כנגד דם העובר. אם התשובה חיובית, ולעובר RH חיובי, עלול להיגרם נזק לעובר במהלך ההריון, כי גוף האם מזהה את תאי הדם שלו כאויבים ומפרק אותם. אם התשובה שלילית ואין בדם האם נוגדנים - אין חשש כזה. בכל שלב בו עלול להיווצר מגע בין דם האם והעובר (דיקור מי שפיר, למשל, או לידה) ניתנת זריקת אנטי D כדי למנוע יצירת נוגדנים אצל האם, ולכן חשוב שתקפידי לקבל את הזריקה הזו, עכשיו ובכל הריון נוסף. בהצלחה !