שאלה - ויטמין A
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, קראתי באיזשהו מקום שאסור לצרוך הרבה ויטמין A בזמן ההריון ולפניו (לדוגמא על ידי לקיחת כדור מולטי ויטמין). מישהו יודע למה?? תודה רבה!
שלום מאיה, אני לא רופאה. אינני יודעת, אם הכמות של הויטמין במולטיויטמין נחשבת ככמות גדולה מדי. מתשובות של כמה רופאים באתר אחר, הבנתי שיש דיווחים מעטים בספרות הרפואית על נזק שיכול להיגרם מנטילת ויטמין A במקרה של צריכה מוגברת מאד מאד...... בדקתי באינדקס הויטמינים באתר אינפומד , ושם אכן כתוב שנטילת כמות עודפת של ויטמין A בהריון עלולה לגרום למומים ביילוד. הנה - http://www.infomed.co.il/vitamin1.asp?vID=5 ראי כותרת "תסמינים וסיכונים בנטילת כמות עודפת" אבל , תשובה מדוייקת יותר, ומה הכוונה לכמות עודפת, גדולה במיוחד, כדאי שתבררי אצל הרופא המטפל. אולי גם בפורום "תזונה נבונה" יוכלו לעזור. אהובה