נוגדני RH
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, קיבלתי במייל-בייבי של קופ"ח כללית הודעה, שאני צריכה לעשות בשבועות 27-28 בדיקת דם לגילוי נוגדני RH. לא הבנתי את ההסבר שניתן שם במה בדיוק מדובר. מהם הנוגדנים הללו? תודה על העזרה!
שלום מיכל ! אם לא נבדק סוג הדם שלך בתחילת ההריון, ואינך יודעת אם את חיובית ל-RH או שלילית, זה הזמן להשלים את הבדיקה. אם ה-RH שלך שלילי, תצטרכי לקבל זריקה אחרי כל פעולה פולשנית (כמו דיקור מי שפיר) או לקראת הלידה ואחריה, כדי למנוע מגופך לפתח נוגדנים ל-RH חיובי שהעובר יכול לשאת. (אם מתפתחים נוגדנים כאלה, עלולות להיווצר בעיות בהריונות הבאים). אם יש צורך בזריקה כזו לקראת הלידה, היא ניתנת בשבוע 28 בערך, וכנראה שזו הסיבה לתזכורת שקיבלת. המשך הריון קל ומוצלח !