על הדבש ועל העוקץ...
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום! אני מקווה ששאלתי לא תישמע טיפשית, אך רציתי לוודא משהו. קראתי שאסור לתת לתינוקות דבש בגלל רעלן שנמצא בתוכו ושפוגע במערכת החיסונית. האם גם לאישה הרה לא מומלץ לאכול דבש, מאחר והמזון שהאם אוכלת מגיע בסופו של דבר גם לעובר? אשמח לקבל תשובה בעניין.
שלום שירלי ! אני לא רופאה, אבל נתקלתי בהתלבטות הזו אצל נשים מיניקות. התשובה שקיבלתי היא שדבש בטוח למאכל גם בהריון וגם בהנקה. מערכת העיכול של תינוק יונק עדיין לא בשלה, ואינה יכולה למנוע את חדירת הרעלן לגופו. לעומת זאת, המערכת של האם חסינה לנזק מהרעלן, ומכיוון שהוא כלל לא חודר לגוף האם - הוא אינו יכול לעבור דרך החלב ליונק, או דרך השילייה לעובר. הריון קל ובריא !