RH
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
התברר לי כי יש לי RH בדם האם מישהו יכול להסביר לי את משמעות הדבר? האם קיים סיכון בהריון? אני בשבוע 13
שלום בוניטה ! RH אינו מחלה. יש אנשים שסוג הדם שלהם הוא RH שלילי, ויש בעלי RH חיובי (רובם). כאשר שני סוגי RH נפגשים, עלולה להיווצר תגובה של הרס תאי הדם ה"זרים" ע"י נוגדנים. אם את ובעלך שניכם חיוביים או שניכם שליליים - אין שום בעייה. אם את שלילית ובעלך חיובי, עלול להיות שלעובר יש גם RH חיובי, ואז מגע בין תאי הדם שלו לשלך יצור אצלך נוגדנים כלפיו, אשר עלולים לפגוע בו (או בילד הבא). לכן בכל מצב בו עלול להיווצר מגע כזה - תקבלי זריקת "אנטי D", כדי למנוע התפתחות של נוגדנים כלפי העובר. הרופא ידריך אותך אם יש צורך בזריקה - אחרי הפלה, אחרי דיקור מי שפיר ולקראת הלידה, ואם תקפידי עליה - אין סיכון לא לך ולא לעובר. הריון קל ובריא !