קרוהן והריון
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני חולה במחלת קרוהן מזה 9 שנים ומתכננת הריון בקרוב. אני נוטלת מדי יום פורינטול. שאלותי הן: 1. האם אוכל להמשיך ליטול את התרופה במהלך ההריון? זוהי התרופה היחידה ש"מחזיקה" אותי זמן ארוך נטולת התקפים. 2. מהם הסיבוכים שהמחלה עלולה לגרום להם בהריון אם בכלל? 3. האם קיים רופא נשים אשר מתמחה גם בבעיות גסטרו על סיבוכיהן והתרופות המתלוות להן? 4. נאמר לי שאני נשאית של הגן לסיסטיק פיברוזיס, האם בסיכון להעברתו לעובר גדל עקב הקרוהן? בתודה מראש, שירלי
שלום שירלי, אני חושבת שתשובות לשאלותייך יכולות להינתן רק ע"י רופא. אני ממליצה לך לנסות ולשאול את ד"ר אייל גל בפורום גסטרואנטרולוגיה - http://www.doctors.co.il/m/Doctors/a/Forums/xFF/List/xFI/904 עיינתי שם בפורום ונתקלתי בכמה תשובות שלו בעניין קרוהן והריון. לגבי נשאות הגן לסיסטיק פיברוטיקס, תנסי להיעזר גם בפורום בדיקות גנטיות - http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-2216-12373,00.html לגבי תרופות בהריון, אפשר לברר במרכז הטרטולוגי בירושלים- טלפון 02-6243663 02-6243669 בימים א-ה בשעות 9-15 קראתי ברשת שבהדסה עין כרם יש מרכז למחלות המעי הדלקתיות, זו אפשרות נוספת ליעוץ. כמובן שכל תשובה שתקבלי ברשת האינטרנט, לא יכולה לבוא במקום יעוץ אישי ממשי. כל טוב, אהובה