סחרחורות
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בשבוע ה 15 להריוני השני. אני סובלת תמיד מלחץ דם נמוך (תורשתי) וסחרחורות. בימים האחרונים התופעה מתגברת והיום אף התעלפתי (קלות) - לאחר עמידה רצופה של כ 20 דקות, התחילו הסחרחורות, ראיתי נקודות שחורות והרגשתי בחילה. לאחר מנוחה של מספר דקות התאוששתי. ממה יכולה לנבוע התופעה ומה לעשות שלא תישנה? דרך אגב, בשבועיים האחרונים אני מרגישה מצויין, ללא בחילות וחולשה שאפיינו את השבועות הראשונים.
שלום שרון ! לחץ דם נמוך באמת יכול לגרום למה שאת מתארת. אני לא מכירה דרך טיפול (אולי רק שתיה מרובה, ששומרת על נפח דם תקין) מלבד מניעה : לא לעמוד הרבה זמן בלי לזוז (תור בסופר, למשל...) כדי שהדם לא "יצטבר" בחלק התחתון של הגוף במקום להגיע ללב ולמוח. ללמוד לזהות את התחושות המקדימות רגע לפני שנהיה שחור בעיניים (אצלי, למשל, היה מין לחץ באוזניים וזימזום מוזר, כמה שניות לפני התעלפות) ואם מרגישים לא טוב - מהר לשבת או אפילו לשכב ולהרים את הרגליים - והכל מסתדר. (נשמע מוזר ? עדיף להתיישב באמצע הסופר על הרצפה, ולא להתעלף שם. ניסיתי את שניהם...) הנחמה היחידה היא שמצב כזה מרחיק אותך מרעלת הריון, שמתחילה עם לחץ דם גבוה, ושזה עובר אחרי הלידה. הריון קל ובריא !