שקיפות עורפית
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בשבוע 11 להריוני. קיבלתי חוות דעת, כי סקירה מוקדמת המתבצעת אצל פרופ' מומחה יכולה לאתר סימנים לתסמונת דאון, שאמנם שונים מאלה שבשקיפות העורפית, אך שאין צורך בשקיפות העורפית בנוסף לכך. מה ידוע על כך? תודה
שלום סיון ! אני לא רופאה, אבל ממה שידוע לי - שני סימנים שבודקים בשקיפות העורפית רלבנטיים רק בשבועות המוקדמים יותר : התפתחות העצם של גשר האף, וערכים של חלבון עוברי בשם PAPA-A, שקיים רק בשבועות הראשונים ואינו ניתן למדידה מאוחר יותר. כמובן שיש גם סימנים פיזיים שניתן לזהות בסקירת מערכות (יש מעל 80 כאלה), ורובם אינם קיימים לפני כן, כך ששתי הבדיקות האלו אינן חופפות. כל אחת בודקת סימנים אחרים בגיל הריון אחר, שיחודיים לגיל הזה. אם את מתכננת דיקור מי שפיר בכל מקרה - השקיפות באמת מיותרת עבורך. בכל מצב אחרים רוב המומחים ממליצים על שתי הבדיקות. בהצלחה !
צליל-תודה רבה