צליל - את באמת אם לשמונה?? וואו ! מתרשמת! איך איך
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
מאיפה הכוחות להיות בהריון כל כך הרבה, ללדת, לקום בלילה, לגדל, לדאוג, לפרנס... אשמח אם תשתפי
קצת קשה לענות בכמה מילים, אבל אני מנסה : קודם כל - אני לא סולנית, לא אם חד הורית. יש לי בן-זוג שעוזר ותומך ומשתתף, ובלעדיו לא הייתי נכנסת לפרוייקט כזה. הכל בעצם מתחיל מאהבה - מי שלא אוהב לגדל ילדים, לא מתכנן משפחה גדולה. אני מאד אוהבת את ההריון - מרגישה מאד נשית דווקא עם הגוף המתעגל, ממש פורחת בהריון, ואפילו הלידות הן חלק מהחוויה - כמו מסע רגלי ארוך וקשה, אבל שווה ביותר, במיוחד כשרואים את התוצאה. פרנסה ? זה לא תלוי רק בנו, ולמרות הקיצוצים והגזירות אין לי סיבה לקטר. אומרים שכל ילד מביא איתו את הפרוסה שלו - אנחנו ממש דוגמה לזה : כל ילדי גדלו במעון שבו שכר הלימוד מדורג לפי ההכנסה לנפש. גם כשהיינו זוג תפרנים עם תינוקת, לפני 18 שנה, וגם היום ככשנינו עובדים והורים לשמונה - אנחנו נמצאים פחות או יותר על אותה דרגה של שכר הלימוד... הצד הטכני באמת לא פשוט, אבל דווקא כשנולד עוד ילד או שניים זה קשה יותר. באופן פרדוקסלי - מהילד הרביעי זה נהיה לי הרבה יותר פשוט. ברגע שכבר יש ילדים גדולים יותר, הם יכולים לעזור - להביא טיטול, לענות לטלפון, להעיר אותך כשאת נחה אם התינוק מתעורר - ויש להם גם חברה בינם לבין עצמם, מה שמוריד ממך את הצורך "להעסיק" אותם במשך שעות רבות כל יום. הצד הקשה יותר הוא חינוך הילדים, וככל שהם גדלים - זה דורש יותר ויותר השקעה. אולי אם אספר לך על האושר והסיפוק שאני חשה כשאני רואה את האנשים הקטנים והנהדרים שגדלים לי בבית, זה יתן תשובה ? משפחה גדולה זה אכן פרוייקט, שלא מתאים לכל אחד. אנחנו בחרנו להשקיע בכיוון הזה, ומקווים לראות פירות ראויים.