ברזל בהריון
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
צליל שלום! אני בשבוע ה- 16 ובבדיקת דם רמת הברזל עלתה ל- 11.9. בבדיקה הראשונה היא הייתה 11.5 ובשנייה הייתה ירידה ל- 11.2 ולפתע חלה העליה. אני מאוד מודאגת שמא העליה ברמת הברזל מצביעה על משהו לא תקין, כי הבנתי שבהריון הברזל רק הולך ויורד. האם זה נורמלי? אציין שאני נוטלת כדורי פרנטאל מתחילת ההריון, תודה מראש על התייחסותך.
שלום קיארה ! אני לא רופאה, ולצערי עדיין אין לנו כאן רופא שיוכל לענות. ממה שידוע לי, הירידה ברמות הברזל מתחילה בשליש השני של ההריון, כאשר העובר מתפתח. העלייה אצלך (שהיא לא "קפיצה" מאד משמעותית) נובעת כנראה מהספיגה של תוספת הברזל בפרנטל, כאשר העובר שלך עדיין לא מנצל את תוספת הברזל הזו. זו ההשערה שלי, אבל אם את מוטרדת ורוצה תשובה ודאית - כדאי שתתייעצי עם הרופא המטפל. הריון קל ובריא !