אדמת
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני אמורה לקבל מחזור בימים הקרובים אך יש סיכוי שאני בהריון. שאלתי היא האם יש סיכוי שאני עלולה להדבק באדמת מבני בן השנה שקיבל היום חיסון נגד אדמת? נאמר לנו שאם יופיעו תופעות לוואי זה יקרה בעוד 10 ימים.
ג'ודי - אני לא רופאה (אין פה רופאים בכלל, זה הפך לפורום תמיכה הדדית). בתחילת כל הריון בודקים חיסון לאדמת. אם יש לך ילד - בוודאי נבדקת לפני שנה ומשהו, בתחילת ההריון שלו. תנסי לאתר את התוצאות - אם את מחוסנת, אין לך בכלל דאגות גם עכשיו. אם את לא מחוסנת - תתייעצי עם רופא. למיטב ידיעתי תופעות הלוואי הן לא מחלה בצורה קלה ולכן לא מדבקות, אבל אדמת זה נושא מספיק רציני בכדי לבקש תשובה של רופא. ואם את אכן לא מחוסנת, מיד אחרי המחזור גשי להשלים את החיסון לעצמך (3 חודשים אח"כ מומלץ לא להרות) ותסירי מעצמך את הדאגות המיותרות. בהצלחה !