ביציות
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
רציתי לדעת האם ביציות נוצרות כל הזמן או שישנו מספר קבוע
אביבית - מס' הביציות קבוע, כל בת נולדת עם מס' ביציות, ומדובר בכמות גדולה פי כמה וכמה מהכמות הדרושה לה לכל חייה. בכל חודש מבשילה כמה ביציות מתוך כל הביציות שבגוף, ואחת מהן מגיעה לבשלות מקסימלית - וזה הביוץ. מכיוון שכל הביציות נמצאות בגוף מים הלידה (בעצם, עוד מיום ההפריה של העוברית..) ישנה "הזדקנות" של הביציות, ומעל גיל מסויים הן הרבה יותר פגיעות מבחינה גנטית, והרבה פחות ניתנות להפריה. גם לקשישה שכבר מזמן איבדה את המחזור החודשי יש המון ביציות בגוף, אלה שבכלל לא נכנסו למעגל של הבשלה וביוץ, אבל הן אינן יעילות יותר.